I displayen började texten SET stå? varför?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Svenss0n

I displayen började texten SET stå? varför?

Post by Svenss0n »

hejsan. jag har en renault clio 1,2 16V 03:a. när man startar bilen så brukar texten OIL OK lysa sen blir det kilometerräknare samt antal kilometer körda som står.

men idag när jag skulle starta bilen så står OIL OK väldigt snabbt och övergår till SET --- istället och kilometerräknare under. sen efter nån minut så blir det som vanligt. sen när mna startar bilen igen så blir det samma procedur. blivit så hela dagen. läste boken om farthållare som kan ge texten SET men jag har ingen så vitt jag vet då jag inte har några knappar för det.

hoppas ni kan hjälpa mig.

mvh erik
Erik Svensson
Mikey

Post by Mikey »

Halloj!

Har du kanske farthållare på bilen? Min Clio visar också Set--- i displayen tills dess jag låst hastigheten med + knappen på ratten. Om du inte har farthållare verkar det lite märkligt att den visar texten. Farthållaren kan stängas av med en liten vippströmbrytare på instrumentpanelen till vänster om ratten. Det kan finnas en farbegränsar funktion också, lyckas man aktivera den och sätta en låg max hastighet kan det bli väldigt seeegt att köra :D
Mikael Karlsson
Svenss0n

Post by Svenss0n »

jag har inga såna kanppar i min renault. .:|. det började igår när bilen höll på att starta men la av igen. sen startade jag och bilen gick fint. det konstiga är att SET --- bara lyser iu 30-40 sek sen blir det den vanliga displayen. har tryckt och letat i hela kupen men hittar inte att jag har kommit åt någon knapp :S. hoppas någon annan har vart med om samma sak.

mvh erik
Erik Svensson
Svenss0n

Post by Svenss0n »

kan tillägga att när denna text uppenbarades så har bilen blivit mer svårstartad. när bilen är kall och man ska starta vill den lägga av så fort mna ger lite gas. . får hålla på 2-3 ggr sen går den igång fint. men är den varm så är det bättre. . vad i helvete jag har ju ingen farthållare eller något. . :|vill ha bort den där jävla SET ---

hjälp hjälp :D
Erik Svensson
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

det står inte SERV och displayen som har ballat ur lite? ;)
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Post Reply