Låg tomgång på min clio -02
Moderator: Forumpolisen
Låg tomgång på min clio -02
Tomgången är låg när jag står på stilla men den dör inte, den inte ojämn heller.
Men när kör ock växlar från ettan till tvåan så vill den dö mätaren gå rakt ner när jag trycker ner kopplingen.
Men när kör ock växlar från ettan till tvåan så vill den dö mätaren gå rakt ner när jag trycker ner kopplingen.
Åkerlund
Ursäkta men jag tror inte på vevaxelgivaren
vore det fel på den borde det vara startproblem men nu är det bara tomgången som är låg.
Smuts i spjällhus vid /runt spjället. Eventuellt tomgångsventil eller kanalerna till den smutsiga eller täpta, tror jag på.
vore det fel på den borde det vara startproblem men nu är det bara tomgången som är låg.
Smuts i spjällhus vid /runt spjället. Eventuellt tomgångsventil eller kanalerna till den smutsiga eller täpta, tror jag på.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Är det något man kan ge sig på själv?Dennis wrote:Ursäkta men jag tror inte på vevaxelgivaren
Mikael
Åkerlund
ja det kan man,ta bort lite skräp och smörja är inte så svårt tycker jag..Sportis wrote:Är det något man kan ge sig på själv?Dennis wrote:Ursäkta men jag tror inte på vevaxelgivaren
Mikael
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen