RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
orginalmotorn från denna gte´n har blivit donerad till en R21 som har likadan motor, då 21àn har 25700mil på mätaren och trasig topplockspackning,stoppade jag i gte motorn som enl mätarställning gått 11000mil,visste att förre ägaren sagt att den bara gått på 3cyl,men han inte orkat försöka kolla upp det så noga,så jag stoppa i den på vinst och förlust
vid uppstart i den nya bilen,som jag inte kunde utföra i min gte pga alla klippta kablar osv,upptäcktes att en cyl var kompressionslös,så jag fick riva bort toppen på den motorn jag just satt i jag hittade ganska snabbt felet
har ingen bättre kamera den är i peru...
vid uppstart i den nya bilen,som jag inte kunde utföra i min gte pga alla klippta kablar osv,upptäcktes att en cyl var kompressionslös,så jag fick riva bort toppen på den motorn jag just satt i jag hittade ganska snabbt felet
har ingen bättre kamera den är i peru...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
nej jag är ganska säker på att jag hittat felet .nu sitter det en annan topp som är lite portad,och har inslipade säten och ventiler,så nu funkar den igen...mange wrote:ojda inte så konstigt att det saknades komp
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Idag kom det ett litet paket från det stoora landet i väst..
ett MSIIv3.0
detta är allt som behövs för att styra motorn
sedan handlade jag en bredbandslambda med adapter
ett MSIIv3.0
detta är allt som behövs för att styra motorn
sedan handlade jag en bredbandslambda med adapter
Tack,jag hoppas det blir bra.mange wrote:Det e bara att börja löda
Kul att få se den IRL i söndas. den kommer att bli ball när den är klar
kul att träffas lite åxå,blir inte så ofta..
har en 47sidig utskift från megamanual som skriver hur man gör.. men det är typ 5000hål i kretskortet men jag ser det som halva nöjet och hoppas man får det funka,det andra är när jag väl fått ihop det,lära mig och mappa det åxå då jag är helt novis.. men friskt kopplat ,hälften brunnit..PV wrote:Trevligt projekt!
Är också sugen på ett MS, hade varit kul att lära sig och priset är ju inte fel. Har du hunnit kolla nåt på grejerna, hur svårt är det att bygga ihop det själv?
Man får ju lägga lite drygt en tusenlapp till för att få det färdigmonterat om jag fattat det rätt.
Mvh Peter
när man väl vet hur man gör så kan man ju mappa hur man vill med vilken soppa man vill åxå.. så det blir ju som ett trimchip för 1700 kr typ..
bifogar en bild på alla komponenter som skall på plats
http://www.megamanual.com/ms2/v3components.gif
jo det blir lite jobb... skall bli intressant och se om man lyckas,har en kompis som skall bygga 7a,han har ett omex600 som åxå skall mappas sen så,man får se om man lär sig något.PV wrote:Ser ut som du har lite jobb framför dig
Men jag förstår vad du menar, riktigt kul när man får det till att funka dessutom lär man sig mycket längs vägen. När man väl lärt sig är ju möjligheterna ganska obegränsade. Ska bli kul att följa framstegen!
Borde vara ganska säkert om man håller koll på bränsle/luft blandningen med bredbandslamdan, sedan är det mängder med små justeringar som man kan göra för att den skall gå bra,men som sagt man är ganska obegränsad sedan med vad man kan göra...
Idag har jag börjat ta bort alla jävla fusklagningar som är gjorda på bilen,den är inte helt rostfri om man säger så.jäkligt roligt att laga rost på en nylackad bil..
skall jobba vidare ikväll,håller även på att flytta bak växelspaken, och har kortat handbromsen så jag kan göra det,annars tar den i...
skall jobba vidare ikväll,håller även på att flytta bak växelspaken, och har kortat handbromsen så jag kan göra det,annars tar den i...
lagar inte där det är lackat,men man kapar och håller på så vill man ju inte förstöra lacken ... alla rosthål har dom lagt plåt över och satt fast med några "skithögar" med svetsen..figgesoft wrote:surt med rost.. hoppas du inte får slipa ner allt för mycket