Tjolöholm Classic Motor 2008

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tony wrote:tycker du inte själv att nytt och ovanligt är roligare än vanligt..?? tydligen har träffen blivit en allmän träff,där vilken bil som helst är välkommen så då får ju alla komma, har inget emot det alls,självklart får även dom som bara har en "ny" bil komma, men jag bara yttrar mig vad jag förväntar mig att se på en träff.,jag tycker att en ny ovanlig bil är lika intressant som en ovanlig gammal, dock inte en vanlig ny bil...hoppas ni förstår.

om man har en klubbträff kommer alla i sina bilar oavsett årtal, har man en träff för att visa upp clubben visar man andra bilar,tycker inte ni det..???
Citerar dig Tony:
"om man har en klubbträff kommer alla i sina bilar oavsett årtal, har man en träff för att visa upp clubben visar man andra bilar,tycker inte ni det..???"


:lol: Hur skall man tolka detta Tony?
1. Om man har en klubbträff kommer alla i sina bilar oavsett årtal.
a)Vi får förutsätta att det handlar om nutid (eller framtid), för annars kan ingen komma - eftersom träffen redan har varit.

b)Alla kommer i sina bilar oavsett årtal. Ja, de flesta kommer nog i sin egen bil, om de inte har lånat någon annans bil.

har man en träff för att visa upp clubben visar man andra bilar,tycker inte ni det..???
Vilka andra bilar visar man upp då? Någon annans bil än sin egen? Någon bil av annat märke än Renault?

Det är så lätt att läsa mellan raderna och (miss-)förstå :!:

Trevligt att du engagerar dig och tycker så mycket om Tjolöholm :D
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Jag förstår inte logiken i ditt resonemang Tony.
Du vill se ovanliga bilar, syftar du på att det är ok att ställa ut din bil? Vem säger det? Du???
Om man skall visa upp klubben så bör man väl spegla hur den ser ut, annars finns det ju risk att folk tar den för att vara något som den inte är och det vill väl varken du eller någon annan?
Tycker hela diskussionen är rent patetisk. Förstår inte varför man skall behöva motivera varför man över huvud taget skall få ställa ut sin bil. Som om man måste bli godkänd av vissa medlemmar.
Vad sänder detta för signaler, gå gärna med i vår klubb men faan ta dig om du dyker upp på någon träff om du inte passar in enligt vissa.
Eller vad var det du skrev... Att man har det goda smaken att inte ställa ut!
Tjolöholm är öppen för alla vare sig du eller ordförande Jocke P. vill det.

Föreslår att du riktar din energi på att börja gallra ut de bilar som du vill se på Calmar Classic, så droppar vi detta.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

okey då ger vi oss :evil: vi har talat om vilka bilar som är tillåtna på denna träff. så varför diskutera?

Att tony och dennis tycker att det skall vara Klassiska bilar på en tjolöholm classic spelar väl ingen roll för er andra, de får väl tycka va de vill. Även jag tycker om gamla bilar och tittar helst på sådana men arrangörern välkommnar alla bilar och klubben välkommnar alla bilar så då får alla bilar komma. Ganska enkelt eller hur?

Så då diskuterar vi något annat :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jag skulle gärna vilja ha lite förslag på hur vi kan visa våran Renault-klubb på Tjolöholm.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

1. ALLA med ett renaultintresse är givetvis välkomna till klubben oavsett skick eller årsmodell på bilen.
2. ALLA med renaultintresse är välkomna på de träffar CRS arrangerar.

Men nu handlar ju detta om en allmän träff för classiska eller udda fordon nämligen Tjolöholm CLASSIC motorshow. CRS är bara en liten bricka i spelet.
Tony har en poäng med att träffen kan urhålka till att bli en Maxi varuhus parkering om inte arrangören och i slutänden märkesklubbarna tittar på sitt visningsutbud, så att de besökare som betalar inträde till träffen finner en intressant bilutställning.
Det är väl tidningen Classic motor som är ansvarig, kan ha fel. Då är det väl så att det är den typen av bilar som tidningen innehåller som man förväntarsej att finna på träffen, eller?? Har ni sett några tejpade meganner i den tidningen?? Ser man den typen av bil i kepsnytt? Ja! Ställ ut på bilsport's träffar i stället. Men du Pia har ju en Caravelle, ställut den som ett garagefynd.

Ni Ullrika & Pia som har så mycket energi kan säkert förmå arrangören att byta namn på träffen så den kort och gått heter Tjolöholm motorshow.Då passar HELA Maxi och OBS parkeringen där.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kmfdm wrote:
Tony wrote:tycker du inte själv att nytt och ovanligt är roligare än vanligt..?? tydligen har träffen blivit en allmän träff,där vilken bil som helst är välkommen så då får ju alla komma, har inget emot det alls,självklart får även dom som bara har en "ny" bil komma, men jag bara yttrar mig vad jag förväntar mig att se på en träff.,jag tycker att en ny ovanlig bil är lika intressant som en ovanlig gammal, dock inte en vanlig ny bil...hoppas ni förstår.

om man har en klubbträff kommer alla i sina bilar oavsett årtal, har man en träff för att visa upp clubben visar man andra bilar,tycker inte ni det..???
Citerar dig Tony:
"om man har en klubbträff kommer alla i sina bilar oavsett årtal, har man en träff för att visa upp clubben visar man andra bilar,tycker inte ni det..???"


:lol: Hur skall man tolka detta Tony?
1. Om man har en klubbträff kommer alla i sina bilar oavsett årtal.
a)Vi får förutsätta att det handlar om nutid (eller framtid), för annars kan ingen komma - eftersom träffen redan har varit.

b)Alla kommer i sina bilar oavsett årtal. Ja, de flesta kommer nog i sin egen bil, om de inte har lånat någon annans bil.

har man en träff för att visa upp clubben visar man andra bilar,tycker inte ni det..???
Vilka andra bilar visar man upp då? Någon annans bil än sin egen? Någon bil av annat märke än Renault?

Det är så lätt att läsa mellan raderna och (miss-)förstå :!:

Trevligt att du engagerar dig och tycker så mycket om Tjolöholm :D
kvittar vad man skriver du kan missförstå allt..skall reda upp lite så du kanske förstår lite bättre

a)Det handlar om i år inte 2046 ??? som info så har träffen inte varit,så du har inte missat den.. oavsett årtal =gammal som ny, går det upp ett ljus?? är väl inte olagligt att låna någons bil heller,råkade bara skriva sina bilar,för jag antog att dom åkte i SINA egna...

b) andra bilar = bilar som gör clubmontern extra intressant och drar folk,inte den vanliga pendlar bilen.
Last edited by Tony on 08 Apr 2008, 09:53, edited 1 time in total.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Cherie wrote:Jag förstår inte logiken i ditt resonemang Tony.
Du vill se ovanliga bilar, syftar du på att det är ok att ställa ut din bil? Vem säger det? Du???
Om man skall visa upp klubben så bör man väl spegla hur den ser ut, annars finns det ju risk att folk tar den för att vara något som den inte är och det vill väl varken du eller någon annan?
Tycker hela diskussionen är rent patetisk. Förstår inte varför man skall behöva motivera varför man över huvud taget skall få ställa ut sin bil. Som om man måste bli godkänd av vissa medlemmar.
Vad sänder detta för signaler, gå gärna med i vår klubb men faan ta dig om du dyker upp på någon träff om du inte passar in enligt vissa.
Eller vad var det du skrev... Att man har det goda smaken att inte ställa ut!
Tjolöholm är öppen för alla vare sig du eller ordförande Jocke P. vill det.

Föreslår att du riktar din energi på att börja gallra ut de bilar som du vill se på Calmar Classic, så droppar vi detta.
Jag har inte sagt att inte någon får komma(lr var har jag skrivit det),bara skriver vad jag tycker vad jag vill se för bilar på Tjolöholm CLASSIC motor.

citat från träffens hemsida "Tjolöholm Classic Motor är en av de största och viktigaste utställningarna för gamla fordon i Sverige."

Jag tycker åxå diskussionen är patetisk men det är ju Du och Pia som driver diskussionen vidare, att ni bryr er så mycket vad jag tycker måste ju bero på att ni anmält er dit, och Ja jag tycker det är ok att ställa ut min bil,du tycker ju att din är det..??och min bil är i sammanhanget mer Classic än din och ovanligare..sug på den..over and out..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Tony wrote:och min bil är i sammanhanget mer Classic än din och ovanligare..sug på den..over and out..
Ska man tala om ovanliga bilar så ligger min högt i kurs, åtminstone i detta landet, men jag tänker inte ställa ut den, inte som den ser ut just nu iaf...

Jag anser att huvudsaken är att man har en bil som man gillar och som man vill presentera för andra bilintresserade, sen om bilen är vanlig eller inte, och gammal den är spelar mindre roll.. Huvudsaken är att man själv är nöjd med hur ens egen bil ser ut. På nåt sätt presenterar man ju ändå sig själv också genom bilen. Både Pia, Ulrika och du Tony har bilar som ni bryr er om, och det syns oavsett vem som tittar. Det är såna bilar som jag vill se på en träff och representera en klubb.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Joakim16v wrote:
Tony wrote:och min bil är i sammanhanget mer Classic än din och ovanligare..sug på den..over and out..
Ska man tala om ovanliga bilar så ligger min högt i kurs, åtminstone i detta landet, men jag tänker inte ställa ut den, inte som den ser ut just nu iaf...

Jag anser att huvudsaken är att man har en bil som man gillar och som man vill presentera för andra bilintresserade, sen om bilen är vanlig eller inte, och gammal den är spelar mindre roll.. Huvudsaken är att man själv är nöjd med hur ens egen bil ser ut. På nåt sätt presenterar man ju ändå sig själv också genom bilen. Både Pia, Ulrika och du Tony har bilar som ni bryr er om, och det syns oavsett vem som tittar. Det är såna bilar som jag vill se på en träff och representera en klubb.
Ett mycket klokt inlägg. [smilie=icon_up.gif]
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Joakim16v wrote:
Tony wrote:och min bil är i sammanhanget mer Classic än din och ovanligare..sug på den..over and out..
Ska man tala om ovanliga bilar så ligger min högt i kurs, åtminstone i detta landet, men jag tänker inte ställa ut den, inte som den ser ut just nu iaf...

Jag anser att huvudsaken är att man har en bil som man gillar och som man vill presentera för andra bilintresserade, sen om bilen är vanlig eller inte, och gammal den är spelar mindre roll.. Huvudsaken är att man själv är nöjd med hur ens egen bil ser ut. På nåt sätt presenterar man ju ändå sig själv också genom bilen. Både Pia, Ulrika och du Tony har bilar som ni bryr er om, och det syns oavsett vem som tittar. Det är såna bilar som jag vill se på en träff och representera en klubb.
Joakim16v! Det var kloka och insiktsfulla ord, och på 7 rader fick du sagt mera vettiga saker än det lyckats med på flera sidor. :D Fast det kanske bara är jag som tycker att det är kloka ord, eftersom jag delar din åsikt till fullo.

Dennis: "Garagefyndet" är ingen Caravelle. Det är en Floride. Lite skillnad.


Tony: Jag förstår mycket väl vad du menar :lol:

Och Johan! Jag har en idé om vad man skulle kunna göra på Tjolöholm, men det är kanske ingen bra idé - och det hänger på om det skulle funka praktiskt. Jag tror definitivt det skulle vara intressant för CRS räkning.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

http://www.tjoloholm-classicmotor.se/anmalan.html
27 april, sista datum för anmälan. Sen är det kört.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Nu har anmälningstiden gått ut. Hur många anmälda till Tjolöholm blev det?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Ska ta reda på det under dagen.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Ungefär sex bilar är anmälda. Ska ringa på onsdagkväll om mer detaljer.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Justja det var ju de... har varit sjuk och glömt anmäla mig
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply