Tjolöholm Classic Motor 2008

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Inte anmält mig än.
Jag tar med tältet.
Ostron vore gott och skumpa har jag, kan bli riktigt livat. :lol:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Johan wrote:Inte anmält mig än.
Jag tar med tältet.
Ostron vore gott och skumpa har jag, kan bli riktigt livat. :lol:
Ostron från Paris :shock: [smilie=eek.gif] [smilie=yikes.gif] Fy vad äckligt. Jag kan fixa färska såna i Göteborg om det är nödvändigt att inmundiga bepansrade kallsupar. Det sägs att ostronen på västkusten har bästa kvalitet. Svårt att ta med sig delikatesser från Paris som kräver kylbox. Konserver, eller burkar å flaskor går väl bra.
:D Maxim Choklad!

Engångsgrillar och nåt grillbart - så kan man fördriva tiden medan bilköerna tunnas ut och utställarna packar ihop.

Lite Renault i flytande form vore inte fel. Bara provsmakning, eller till flambering. Svart har jag redan, så blå eller X.O vore kul.

Har några infoblad om klubben, men dom räcker inte långt. Kanske Hurtig kan fixa flera? Kan höra med honom.

Har en rolig idé, men jag får kolla upp om det är möjligt att fixa det. "Dumt att sälja köttet innan man skjutit älgen". Nåt roligt som lockar folk till Renaultklubbarnas plätt borde man kunna fixa.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Låter ju bra. Vore väldigt trevligt om vi även kunde ha en flagga eller någon typ av banderoll. Så att vi syns. Är det något vi har i klubben?
Engångsgrillar kan ju vara bra att ta med. Om man vill stanna en timma eller två för lite grillparty. Allt beror väl på hurpass långt man har att åka hem på söndagen och om det inte regnar.
Ett besök på slottet kunde ju vara trevligt för många. Har varit där 3 ggr, men det skadar inte med en gång till.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jag har en riktigt grill. Har aldrig varit inne i slottet.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
R17 TS Injection
Posts: 1
Joined: 24 Mar 2008, 20:27
Location: Mörarp
Contact:

Post by R17 TS Injection »

kmfdm wrote:
Cherie wrote:Jag tycker att det bästa är en blandning av nya och gamla bilar.
Det är väl inte så vanligt att det är så många nyare Renaulter med. Det har i så fall varit Cherie och Ärtan.
Varför inte visa upp en klubb som riktar sig till alla, där alla känner sig välkomna oavsett årsmodell. Vi är väl ingen renodlad gammelbilsklubb?
Du har rätt Johan i att de flesta bilarna på utställningen är klassiska men tittar man runt så finns det många nya bilar också. Tex Indigo 2000 (Jösse Car). Förra året var det inte så många nya Renaulter som ställde ut och Hoppelina gömde vi ju bakom tältet. Doris var nog yngst i skaran...
Cherie blir nog ledsen :cry: om hon inte får följa med 2008 - men hon kan kanske vara den där enstaka bilen...
Med tanke på att Hoppelina var en sponsorbil för nordiska 2007, så var det väl ett dåligt avtal dom skrev med dig Ullis när du gömde bilen bakom klubbtältet :roll:

Alla som vill komma å ställa ut sin Renault tycker jag borde anmäla sig. Tony, din coola R5 GTE borde absolut vara ett givet kort som visar att det finns en sån sida i klubben, med intresse för styling och tuning. Det lockar många nya medlemmar. Speciellt yngre. Klubben skall väl överleva i framtiden :lol:
Det måste ju vara en styrka om klubben har ett varierat utbud av bilar att visa upp...sportiga som osportiga, stylade som originalbilar.

Ärtan är nog sugen på att visa att det har hänt lite med henne sedan 2006. 2007 så hade hon inte tid att vara med...så gissa om hon är revansch-sugen :P :P :P
Får nog göra både Cherie och Ärtan lite besvikna. Men det är inte vad ni tycker som är intressant. Det är som Johan skrev, en träff för klassiska modeller. Och det är 15/17-klubben som har platsen och vi tar med intressanta bilar ifrån CRS-medlemmar okså.
Anmälan görs till Club Renault 15/17. Det är vi som planerar och pusslar ihop platsen. Tält och sådant behöver ni inte bekymra er om. Det har ni inte behövt tidigare? Det kommer upp banderoller för både 15/17 och CRS, var så säkra.
Jag tackar annars för initiativet att arrangera detta till Tjolöholm, men det behövs som sagt inte, det finns redan dom som gör detta. Johan är samordnare och rapporterar in till 15/17 klubben vilka bilar som har anmält sig.
______________________________________
Joakim Persson

Club Renault 15/17 Suède
Ordförande
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Skulle vilja ha ett litet förtydligande hur skall man anmäla sig?
*Till johan som meddelar jocke som meddelar arrangören
*Till Jocke som meddelar arrangören
*Eller på classic motors hemsida och skriva att vi vill stå med Club renault sverige / 15/17 klubben
* På classic motors hemsida och meddela johan som meddelar jocke att man kommer.

Ojad blev kanske inte helt enkelt detta :lol:

Justja en sista fråga om man gör fel i anmälan får man inte stå med klubben då?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Det står ju att man anmäler till Johan som i sintur rapporterar in till Jocke 15/17. Där sedan kanske någon gallring kommer att ske för att det ska vara en intressant utställningsyta.
Givetvis går det säkert bra att anmäla till Club 15/17 också, det är ju de som har huvudansvaret tolkar jag det som, så har det varit iallafall förr om åren.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Jag antar att det är så man gör men skulle vilja ha det svart på vitt så det inte blir några konstigheter. Så Johan eller Jocke skriv hur ni vill att det skall gå till :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jag ska kontakta arrangören om lite saker som jag själv undrar över innan jag uttalar mig om något. Det finns risk att det kan bli ett "jävla liv" om det finns en massa oklarheter. Vi ska inte driva klubb i osämja.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Tycker att det verkade vara en krånglig diskussion så jag tog kontakt med arrangören för att reda ut det hela. Det är tråkigt om det sprids felaktig information. Alltså fakta är att föredra. Detta gäller:

Club Renault Sverige är inbjuden som enskild klubb
Club Renault 15/17 är inbjuden som enskild klubb

Alltså har klubbarna separata platser, vilket givetvis kan styras så att de är jämte varandra.
Varje klubb har sin egen representant, dvs om ordförande Jocke Persson vill representera 15/17 klubben så gör han det och om Johan vill representera CRS så gör han det. Det är inte så att 15/17 klubben på något vis styr bokningarna för CRS.
När det gäller anmälan så gör man det antingen själv på träffsidan och anger vilken klubb man tillhör alternativt så vänder man sig till klubbens representant. Alltså för CRS Johan.
Därefter får vi plats efter antalet ekipage samt om vi önskar tältplats etc.
För medlemmar i 15/17 vet jag inte vad som gäller beträffande val av ekipage. Det kan säkert ordförande Jocke Persson svara på. När det gäller CRS så är det klubbens regler som gäller. Dvs träffdeltagarna skall spegla klubbens medlemmar. Tjolöholm har flera klubbar som ställer ut där nya bilar finns representerade. Alla är välkomna enligt arrangören. Mig veterligen är CRS öppen för alla modeller från 1898-2008. Har detta ändrats så bör vi medlemmar få vetskap om detta.
Själv har jag anmält mig och blivit godkänd.

Summering!
Vad du orförande Jocke Persson än anser så är vi välkomna även med nya och kanske i ditt tycke ointressanta modeller. Du har således ingen påverkan på vilka som får ställa ut såvida inte CRS har valt att endast satsa på gammelbilar, men det har ju gått alldeles utmärkt att ställa ut nya bilar tidigare år.

För din info, så fixade vi med tält och banderoller 2006 och 2007, var var du då?
Förra året gick det alldeles utmärkt att anmäla sig direkt, det var det flera som gjorde. Vad får dig att tro att det är annorlunda i år?

Så även om det är tradition att vi står jämte varandra så betyder inte det att ni i 15/17 skall välja vilka som får delta från CRS.
Alltså det du säger ordförande Jocke Persson stämmer inte enligt arrangören. Vid minsta tveksamhet föreslår jag att du ordförande Jocke Persson tar kontakt med arrangören för Tjolöholm Classic Motor. Christer Olsson hjälper gärna till att ge en korrekt bild av vad som gäller.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Vi skall inte göra storm i ett vattenglas :D
Som jag ser det hela så skall klubbarna ha gemensam plats /stå bredvid varandra.
osämja är inget vi behöver... johan och jocke får bestämma hur det hela skall se ut.
Hur anmälningsbiten skall gå till får Johan återkomma med. Om arrangören tycker det är OK med nyare bilar så är det Ok även för CRS (det är ju somsagt den inriktning vi har)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Här anmäler man sig:
http://www.tjoloholm-classicmotor.se/anmalan.html
Här är lista på inbjudna klubbar:
http://www.tjoloholm-classicmotor.se/klubbar.php

Tycker att det är viktigt att den info som sprids är korrekt. Handlar inte om att göra storm i vattenglas och ställa till med osämja. Är inte alla välkomna? Det var i alla fall jag tolkade inlägget från ordföranden i 15/17 klubben.

För CRS medlemmar, skall alltså inga ekipage känna sig diskvalificerade på grund av ringa ålder eftersom CRS inte är någon renodlad gammelbilsklubb. Rätt tolkat? Om både arrangören säger det, och det inte är något ålderskrav på deltagande ekipage från CRS så är det inte någon annan klubbs ordförande som avgör vilka som får anmäla sig.
Grästäkten är tillräckligt stor för att härbärga alla som vill vara med.
Det har inte varit nån trängsel på Renaulter sedan 2004 vad jag vet...snarare tvärtom. 2005 när Jocke Persson från 15/17 basade på gräsmattan var det ganska gott om nyare Renaulter med från CRS. Clio 16v, R19, två Mégane Coupéer, Renault Spider bland annat. Det som gick bra att komma i då, borde således ha åldrats 3 år och blivit ännu mera "klassiskt". Vad är problemet med att komma i nyare fordon i år? Och hur ställer man villkor för vad som kan kallas en "klassisk" bil? Skattebefriad? Tillverkad före 1988? 2006 och 2007 fanns det ingen som styrde upp några anmälningar till Tjolöholm, men det gick bra ändå. Vi fick ihop lite grejor ändå, fast ingen från 15/17 höll i arrangemanget. Jag försökte visserligen få tag på någon "ansvarig", men det visade sig vara omöjligt.

Jag har åxxå anmält mig, och blivit godkänd av arrangören. Samma gröna Mégane Coupé som deltog 2005, 2006. (och skulle ha deltagit 2007)

Ju större bredd på utbudet av bilar från CRS, desto större chans att andra Renaultägare känner sig välkomna. Tjolöholm är ett bra forum för CRS att visa upp sig på, gammal som ny bil.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag skulle INTE vilja parkera Avantimen på utställningsytan därför att jag anser att den är för ny och ointressant för att platsa på en Tjolöholm-Classicmotor utställning, och då är Avantimen mer intressant än en dussinmegane av coupé eller cc utförande.
Är man inte "märkestok" så är nya så kallade bruxbilar ointressanta.
Jag vill av samma anledning inte se en Skoda Fabia 2004 bland bubblorna.
Men det är mitt tycke och jag är som tur inte inblandad denna gången, kommer troligen inte vara med på träffen överhuvudtaget.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Dennis wrote:Jag skulle INTE vilja parkera Avantimen på utställningsytan därför att jag anser att den är för ny och ointressant för att platsa på en Tjolöholm-Classicmotor utställning, och då är Avantimen mer intressant än en dussinmegane av coupé eller cc utförande.
Är man inte "märkestok" så är nya så kallade bruxbilar ointressanta.
Jag vill av samma anledning inte se en Skoda Fabia 2004 bland bubblorna.
Men det är mitt tycke och jag är som tur inte inblandad denna gången, kommer troligen inte vara med på träffen överhuvudtaget.
Det är väl märkestokarna som inte redan är medlemmar som kan finna intresse av att bli medlemmar i en märkesklubb? Börjar man med en nyare modell kan det ju hända att man skaffar äldre (mera intressanta?) modeller också. Och tvärtom! Alla har sin smak av vad som är intressant/ointressant. En Avantime är väl intressant, eftersom den är ganska ovanlig. Inte blir den mindre intressant i mina ögon för att den är ny. Det finns ju många som besöker bilutställningar för att dom är intresserade av både nytt och gammalt. Har träffat en hel del folk som har verkligt gamla Renaulter, men inte är med i klubbar och ställer ut - av olika anledningar.

Så, jag tycker inte att man kan stänga ute några med motiveringen att det inte är intressant. Vad folk tycker är mera/mindre intressant är ju så individuellt.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

kmfdm wrote: Det finns ju många som besöker bilutställningar för att dom är intresserade av både nytt och gammalt.



Ja just det det är kul med sådana träffar då det blandas också men nu handlar det ju om Tjolöholm-CLASSICmotor.
Det finns risk att man urhålkar träffens nisch med Classic show om man ska tillåta vad som helst av alla fabrikat.
Men det är ju i slutändan upp till arrangören att styra upp det så.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply