Jag tar med tältet.
Ostron vore gott och skumpa har jag, kan bli riktigt livat.

Moderator: Forumpolisen
Ostron från ParisJohan wrote:Inte anmält mig än.
Jag tar med tältet.
Ostron vore gott och skumpa har jag, kan bli riktigt livat.
Får nog göra både Cherie och Ärtan lite besvikna. Men det är inte vad ni tycker som är intressant. Det är som Johan skrev, en träff för klassiska modeller. Och det är 15/17-klubben som har platsen och vi tar med intressanta bilar ifrån CRS-medlemmar okså.kmfdm wrote:Med tanke på att Hoppelina var en sponsorbil för nordiska 2007, så var det väl ett dåligt avtal dom skrev med dig Ullis när du gömde bilen bakom klubbtältetCherie wrote:Jag tycker att det bästa är en blandning av nya och gamla bilar.
Det är väl inte så vanligt att det är så många nyare Renaulter med. Det har i så fall varit Cherie och Ärtan.
Varför inte visa upp en klubb som riktar sig till alla, där alla känner sig välkomna oavsett årsmodell. Vi är väl ingen renodlad gammelbilsklubb?
Du har rätt Johan i att de flesta bilarna på utställningen är klassiska men tittar man runt så finns det många nya bilar också. Tex Indigo 2000 (Jösse Car). Förra året var det inte så många nya Renaulter som ställde ut och Hoppelina gömde vi ju bakom tältet. Doris var nog yngst i skaran...
Cherie blir nog ledsenom hon inte får följa med 2008 - men hon kan kanske vara den där enstaka bilen...
![]()
Alla som vill komma å ställa ut sin Renault tycker jag borde anmäla sig. Tony, din coola R5 GTE borde absolut vara ett givet kort som visar att det finns en sån sida i klubben, med intresse för styling och tuning. Det lockar många nya medlemmar. Speciellt yngre. Klubben skall väl överleva i framtiden![]()
Det måste ju vara en styrka om klubben har ett varierat utbud av bilar att visa upp...sportiga som osportiga, stylade som originalbilar.
Ärtan är nog sugen på att visa att det har hänt lite med henne sedan 2006. 2007 så hade hon inte tid att vara med...så gissa om hon är revansch-sugen![]()
![]()
Det är väl märkestokarna som inte redan är medlemmar som kan finna intresse av att bli medlemmar i en märkesklubb? Börjar man med en nyare modell kan det ju hända att man skaffar äldre (mera intressanta?) modeller också. Och tvärtom! Alla har sin smak av vad som är intressant/ointressant. En Avantime är väl intressant, eftersom den är ganska ovanlig. Inte blir den mindre intressant i mina ögon för att den är ny. Det finns ju många som besöker bilutställningar för att dom är intresserade av både nytt och gammalt. Har träffat en hel del folk som har verkligt gamla Renaulter, men inte är med i klubbar och ställer ut - av olika anledningar.Dennis wrote:Jag skulle INTE vilja parkera Avantimen på utställningsytan därför att jag anser att den är för ny och ointressant för att platsa på en Tjolöholm-Classicmotor utställning, och då är Avantimen mer intressant än en dussinmegane av coupé eller cc utförande.
Är man inte "märkestok" så är nya så kallade bruxbilar ointressanta.
Jag vill av samma anledning inte se en Skoda Fabia 2004 bland bubblorna.
Men det är mitt tycke och jag är som tur inte inblandad denna gången, kommer troligen inte vara med på träffen överhuvudtaget.
kmfdm wrote: Det finns ju många som besöker bilutställningar för att dom är intresserade av både nytt och gammalt.