Nordisk renaultträff i sverige -07
Moderator: Forumpolisen
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Ok, tack. Ska ta kolla upp detta ordentligt. Siten med konferensanläggningar verkar användbar. Sökte och hittade några ytterligare alternativ där, framförallt i Norrköpingstrakten som ev. skulle kunna klara av en så pass stor träff som detta. Ska kolla upp dem snarast. Norrköping är på gränsen till ett tänkbart alternativ avståndsmässigt för mig, det kan fungera, men Arboga ligger tyvärr lite för långt bort för min del.kmfdm wrote:Har mailat dig Matthias, r10-adressen.
Kanske hittat nåt i Arboga-trakten om det är nåt att ha.
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Gott, nåt leder det kanske till ändå då. Norrköping är ju vackert, med kolmården å allt. Safari i klassisk Renault Dom som vill ha spänning å en upplevelse utöver det vanliga kan boka träff i varghägnet. Det var en mäktig upplevelse att klappa varg. RekommenderasMathias wrote:Ok, tack. Ska ta kolla upp detta ordentligt. Siten med konferensanläggningar verkar användbar. Sökte och hittade några ytterligare alternativ där, framförallt i Norrköpingstrakten som ev. skulle kunna klara av en så pass stor träff som detta. Ska kolla upp dem snarast. Norrköping är på gränsen till ett tänkbart alternativ avståndsmässigt för mig, det kan fungera, men Arboga ligger tyvärr lite för långt bort för min del.kmfdm wrote:Har mailat dig Matthias, r10-adressen.
Kanske hittat nåt i Arboga-trakten om det är nåt att ha.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
-
- Posts: 508
- Joined: 11 Dec 2002, 22:16
- Location: Kalmar
Bara att köra söderut på E4:an. Tur att inte Stockholm ligger i Värmland , fan vad långt det är. Men då hade Stockholmarna haft det nära till Svenska Rallyt.Miss Mégane wrote:Dessutom är det ju inte så långt från Sthlm heller!
Nog om elakheterna.
Hoppas att det blir någon nordisk träff. Annars skulle jag skämmas ögonen ur mig att vara med i Club Renault Sverige. Tur är att man är nybliven medlem i CAR Ile de France (Franska Renault klubben).
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
-
- Posts: 508
- Joined: 11 Dec 2002, 22:16
- Location: Kalmar
Jag tycker det skulle vara himla sorgligt och kännas misslyckat och pinsamt om det inte blev något Nordiska.
Men jag hoppas verkligen på att alla har insett allvaret och är villiga att dra sitt strå till stacken efter bästa förmåga, och att det kommer bli något vettigt ändå.
Det är hög tid att riktlinjer dras upp, så arbete som behövs göras kan fördelas på olika folk så mkt som möjligt.
Och jag hoppas verkligen att det kommer mååååånga till kommande årsmötet!!! Det borde ju vara perfekt för att kunna mötas och räta ut frågetecken till utropstecken.
Årsmötet har jag alltid sett det som en perfekt möjlighet att få sagt vad jag vill och tycker och kanske kunna påverka. Är väl iofs på sätt och vis lättare att gnöla lite här på forumet men på årsmötet blir det lite mer seriöst (=inte tråkigt, utan bättre chans att verkligen förändra något), det är lättare att diskutera med alla (de flesta?) inblandade, informationen går rätt dit den ska, mindre risk för missuppfattningar och onödigt tramp på tår osv.
Dessutom är det ju ett utmärkt tillfälle att få träffa lite trevliga romboider även under den ruggiga vintersäsongen. Väldigt anti-tidskrävande träff, då man behöver inte ens bry sig i att polera bilen innan eftersom man ändå (med Vägverkets goda hjälp) är rejält insaltad när man kommer fram...
Tjaja, det kommer ju en vår & sommar också, trots allt!
Men jag hoppas verkligen på att alla har insett allvaret och är villiga att dra sitt strå till stacken efter bästa förmåga, och att det kommer bli något vettigt ändå.
Det är hög tid att riktlinjer dras upp, så arbete som behövs göras kan fördelas på olika folk så mkt som möjligt.
Och jag hoppas verkligen att det kommer mååååånga till kommande årsmötet!!! Det borde ju vara perfekt för att kunna mötas och räta ut frågetecken till utropstecken.
Årsmötet har jag alltid sett det som en perfekt möjlighet att få sagt vad jag vill och tycker och kanske kunna påverka. Är väl iofs på sätt och vis lättare att gnöla lite här på forumet men på årsmötet blir det lite mer seriöst (=inte tråkigt, utan bättre chans att verkligen förändra något), det är lättare att diskutera med alla (de flesta?) inblandade, informationen går rätt dit den ska, mindre risk för missuppfattningar och onödigt tramp på tår osv.
Dessutom är det ju ett utmärkt tillfälle att få träffa lite trevliga romboider även under den ruggiga vintersäsongen. Väldigt anti-tidskrävande träff, då man behöver inte ens bry sig i att polera bilen innan eftersom man ändå (med Vägverkets goda hjälp) är rejält insaltad när man kommer fram...
Tjaja, det kommer ju en vår & sommar också, trots allt!
Jag instämmer helt med Miss Mégane säger.Miss Mégane wrote:Jag tycker det skulle vara himla sorgligt och kännas misslyckat och pinsamt om det inte blev något Nordiska.
Men jag hoppas verkligen på att alla har insett allvaret och är villiga att dra sitt strå till stacken efter bästa förmåga, och att det kommer bli något vettigt ändå.
Det är hög tid att riktlinjer dras upp, så arbete som behövs göras kan fördelas på olika folk så mkt som möjligt.
Och jag hoppas verkligen att det kommer mååååånga till kommande årsmötet!!! Det borde ju vara perfekt för att kunna mötas och räta ut frågetecken till utropstecken.
Årsmötet har jag alltid sett det som en perfekt möjlighet att få sagt vad jag vill och tycker och kanske kunna påverka. Är väl iofs på sätt och vis lättare att gnöla lite här på forumet men på årsmötet blir det lite mer seriöst (=inte tråkigt, utan bättre chans att verkligen förändra något), det är lättare att diskutera med alla (de flesta?) inblandade, informationen går rätt dit den ska, mindre risk för missuppfattningar och onödigt tramp på tår osv.
Dessutom är det ju ett utmärkt tillfälle att få träffa lite trevliga romboider även under den ruggiga vintersäsongen. Väldigt anti-tidskrävande träff, då man behöver inte ens bry sig i att polera bilen innan eftersom man ändå (med Vägverkets goda hjälp) är rejält insaltad när man kommer fram...
Tjaja, det kommer ju en vår & sommar också, trots allt!
Eftersom jag bor en bit ifrån det aktuella träffområdet har jad erbjudit mig att göra frågor till träffen. Sitter just nu och klurar ut vilka frågor jag ska ta med.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
-
- Posts: 508
- Joined: 11 Dec 2002, 22:16
- Location: Kalmar
Trevligt! Jo, tyvärr har ju även Dennis och jag en bit till de områden som har diskuterats. Men det finns väl förhoppningsvis lite man kan hjälpa till med ändå, iaf när grundläggande riktlinjer dragits upp och man kan strukturera upp lite.
Det lär ju vara en hel del arbete och "rekande" på plats. Kanske man iofs skulle kunna åka upp och vara med på någon dag, typ lite planering, genomgång & så, om det är väl genomtänkt, så vi kan göra någon nytta då + förstås i samband med hela eventet.
Men förutom det borde man kanske kunna göra lite nytta med t ex kontakter på distans, gällande t ex fixa priser osv...
Men, som sagt tidigare, grunden behöver bli gjuten innan man kan börja med väggarna... Jag hoppas att vi kan gjuta på årsmötet! Ta med stora cementblandaren!
Det lär ju vara en hel del arbete och "rekande" på plats. Kanske man iofs skulle kunna åka upp och vara med på någon dag, typ lite planering, genomgång & så, om det är väl genomtänkt, så vi kan göra någon nytta då + förstås i samband med hela eventet.
Men förutom det borde man kanske kunna göra lite nytta med t ex kontakter på distans, gällande t ex fixa priser osv...
Men, som sagt tidigare, grunden behöver bli gjuten innan man kan börja med väggarna... Jag hoppas att vi kan gjuta på årsmötet! Ta med stora cementblandaren!
Haha, är la gött att jag värvat en konstruktör/projektingenjör till klubben som kan det här med att konstruera härdugnar och göra hållfasthets- och värmeberäkningar ifall det går hett till Nä, skojade bara!Miss Mégane wrote:Trevligt! Jo, tyvärr har ju även Dennis och jag en bit till de områden som har diskuterats. Men det finns väl förhoppningsvis lite man kan hjälpa till med ändå, iaf när grundläggande riktlinjer dragits upp och man kan strukturera upp lite.
Det lär ju vara en hel del arbete och "rekande" på plats. Kanske man iofs skulle kunna åka upp och vara med på någon dag, typ lite planering, genomgång & så, om det är väl genomtänkt, så vi kan göra någon nytta då + förstås i samband med hela eventet.
Men förutom det borde man kanske kunna göra lite nytta med t ex kontakter på distans, gällande t ex fixa priser osv...
Men, som sagt tidigare, grunden behöver bli gjuten innan man kan börja med väggarna... Jag hoppas att vi kan gjuta på årsmötet! Ta med stora cementblandaren!
Bidrar gärna med t-shirtkonstruktion mm
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Safari i klassisk Renault? Kanske en sån som den i videoklippet på Youtube. Specialutrustad för Safarirallyt Kan ju anställa ett gäng vargar som håller koll på våra Renaulter så ingen kommer och försöker göra något fuffenskmfdm wrote:Gott, nåt leder det kanske till ändå då. Norrköping är ju vackert, med kolmården å allt. Safari i klassisk Renault Dom som vill ha spänning å en upplevelse utöver det vanliga kan boka träff i varghägnet. Det var en mäktig upplevelse att klappa varg. Rekommenderas
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Det är mycket bra att så många kan ställa upp och hjälpa till med olika saker inför, samt under träffen. Vi får som sagt ta upp förslag och ideér på det kommande årsmötet.Miss Mégane wrote:Trevligt! Jo, tyvärr har ju även Dennis och jag en bit till de områden som har diskuterats. Men det finns väl förhoppningsvis lite man kan hjälpa till med ändå, iaf när grundläggande riktlinjer dragits upp och man kan strukturera upp lite.
Det lär ju vara en hel del arbete och "rekande" på plats. Kanske man iofs skulle kunna åka upp och vara med på någon dag, typ lite planering, genomgång & så, om det är väl genomtänkt, så vi kan göra någon nytta då + förstås i samband med hela eventet.
Men förutom det borde man kanske kunna göra lite nytta med t ex kontakter på distans, gällande t ex fixa priser osv...
Men, som sagt tidigare, grunden behöver bli gjuten innan man kan börja med väggarna... Jag hoppas att vi kan gjuta på årsmötet! Ta med stora cementblandaren!
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
För den som undrar så har jag gått igenom resterande tänkbara boendealternativ via www.konferens.nu
Som det ser ut med de tanke på träffens omfattning och antal besökare så är det bara Vildmarkshotellet i Kolmården som kan erbjuda boende och kringaktiviteter för så pass många personer. Dock har de ingen särskild parkeringsmöjlighet för så många bilar, utan vi blir isf hänvisade till deras vanliga asfaltsparkering, vilket ju är lite trist. Kanske går det ändå att fixa en vettig uppställning av bilarna.
Jag väntar på mailsvar från Vildmarkshotellet, de skulle ta fram en offert på ungefärliga priser med utgångspunkt från de uppgifter jag gav dem. Ska få svar senast torsdag. Dock har de ju högsäsong så det är rätt fullt, men tjejen jag pratade med på bokningen trodde ändå det kanske skulle gå att lösa... Vi får hoppas på det bästa
Som det ser ut med de tanke på träffens omfattning och antal besökare så är det bara Vildmarkshotellet i Kolmården som kan erbjuda boende och kringaktiviteter för så pass många personer. Dock har de ingen särskild parkeringsmöjlighet för så många bilar, utan vi blir isf hänvisade till deras vanliga asfaltsparkering, vilket ju är lite trist. Kanske går det ändå att fixa en vettig uppställning av bilarna.
Jag väntar på mailsvar från Vildmarkshotellet, de skulle ta fram en offert på ungefärliga priser med utgångspunkt från de uppgifter jag gav dem. Ska få svar senast torsdag. Dock har de ju högsäsong så det är rätt fullt, men tjejen jag pratade med på bokningen trodde ändå det kanske skulle gå att lösa... Vi får hoppas på det bästa
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Gött jobbat Matthias!Mathias wrote:För den som undrar så har jag gått igenom resterande tänkbara boendealternativ via www.konferens.nu
Som det ser ut med de tanke på träffens omfattning och antal besökare så är det bara Vildmarkshotellet i Kolmården som kan erbjuda boende och kringaktiviteter för så pass många personer. Dock har de ingen särskild parkeringsmöjlighet för så många bilar, utan vi blir isf hänvisade till deras vanliga asfaltsparkering, vilket ju är lite trist. Kanske går det ändå att fixa en vettig uppställning av bilarna.
Jag väntar på mailsvar från Vildmarkshotellet, de skulle ta fram en offert på ungefärliga priser med utgångspunkt från de uppgifter jag gav dem. Ska få svar senast torsdag. Dock har de ju högsäsong så det är rätt fullt, men tjejen jag pratade med på bokningen trodde ändå det kanske skulle gå att lösa... Vi får hoppas på det bästa
Hoppas det blir ett bra erbjudande.
Allsång/karaoke med vargarna...vore en höjdpunkt. Kostade 500 kr/skalle då jag var där. Kanske några skulle vara intresserade att boka. Har för mig att det finns specialerbjudande åxxå, så man kan boka en hel grupp.
Safari vågar man nog inte åka i sin FINA klenod...man kanske kan hyra en bil av annat märke som får köra stuntsen
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Här råder det aktivitet ser ja !
Jag har bokat in Nordiska Renaultträffen i år så ja hoppas att det inte är tomt på området när ja kommer dit =)
Kör hårt... ni gör ett kanon jobb !! jag ser framemot denna tillställning =D
/Gillström
Norrland
Jag har bokat in Nordiska Renaultträffen i år så ja hoppas att det inte är tomt på området när ja kommer dit =)
Kör hårt... ni gör ett kanon jobb !! jag ser framemot denna tillställning =D
/Gillström
Norrland
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
vet du vart det skall vara redanRobin wrote:Här råder det aktivitet ser ja !
Jag har bokat in Nordiska Renaultträffen i år så ja hoppas att det inte är tomt på området när ja kommer dit =)
Kör hårt... ni gör ett kanon jobb !! jag ser framemot denna tillställning =D
/Gillström
Norrland
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen