Nordisk renaultträff i sverige -07

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Bor i Köping som ligger 1,5 mil från Arboga, men vet inte om jag har tid och kunskap att fixat.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

kmfdm wrote:Har mailat dig Matthias, r10-adressen.
Kanske hittat nåt i Arboga-trakten om det är nåt att ha.
Ok, tack. Ska ta kolla upp detta ordentligt. Siten med konferensanläggningar verkar användbar. Sökte och hittade några ytterligare alternativ där, framförallt i Norrköpingstrakten som ev. skulle kunna klara av en så pass stor träff som detta. Ska kolla upp dem snarast. Norrköping är på gränsen till ett tänkbart alternativ avståndsmässigt för mig, det kan fungera, men Arboga ligger tyvärr lite för långt bort för min del.
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Mathias wrote:
kmfdm wrote:Har mailat dig Matthias, r10-adressen.
Kanske hittat nåt i Arboga-trakten om det är nåt att ha.
Ok, tack. Ska ta kolla upp detta ordentligt. Siten med konferensanläggningar verkar användbar. Sökte och hittade några ytterligare alternativ där, framförallt i Norrköpingstrakten som ev. skulle kunna klara av en så pass stor träff som detta. Ska kolla upp dem snarast. Norrköping är på gränsen till ett tänkbart alternativ avståndsmässigt för mig, det kan fungera, men Arboga ligger tyvärr lite för långt bort för min del.
Gott, nåt leder det kanske till ändå då. Norrköping är ju vackert, med kolmården å allt. Safari i klassisk Renault :lol: Dom som vill ha spänning å en upplevelse utöver det vanliga kan boka träff i varghägnet. Det var en mäktig upplevelse att klappa varg. Rekommenderas :!:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Ja, Norrköping kunde väl vara något?! :P Kolmården bör väl klara att ta emot så pass mkt folk som Nordiska skulle kunna innebära? Vi var där på kick-off med Telia när jag jobbade där. Delfinariet t ex är ju mysigt också! :)
Dessutom är det ju inte så långt från Sthlm heller! :wink:
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Miss Mégane wrote:Dessutom är det ju inte så långt från Sthlm heller! :wink:
Bara att köra söderut på E4:an. :D Tur att inte Stockholm ligger i Värmland :lol: , fan vad långt det är. Men då hade Stockholmarna haft det nära till Svenska Rallyt. :D

Nog om elakheterna.
Hoppas att det blir någon nordisk träff. Annars skulle jag skämmas ögonen ur mig att vara med i Club Renault Sverige. Tur är att man är nybliven medlem i CAR Ile de France (Franska Renault klubben). :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Jag tycker det skulle vara himla sorgligt :cry: och kännas misslyckat och pinsamt om det inte blev något Nordiska.
Men jag hoppas verkligen på att alla har insett allvaret och är villiga att dra sitt strå till stacken efter bästa förmåga, och att det kommer bli något vettigt ändå. :)
Det är hög tid att riktlinjer dras upp, så arbete som behövs göras kan fördelas på olika folk så mkt som möjligt.

Och jag hoppas verkligen att det kommer mååååånga till kommande årsmötet!!! Det borde ju vara perfekt för att kunna mötas och räta ut frågetecken till utropstecken. :D

Årsmötet har jag alltid sett det som en perfekt möjlighet att få sagt vad jag vill och tycker och kanske kunna påverka. Är väl iofs på sätt och vis lättare att gnöla lite här på forumet :wink: men på årsmötet blir det lite mer seriöst (=inte tråkigt, utan bättre chans att verkligen förändra något), det är lättare att diskutera med alla (de flesta?) inblandade, informationen går rätt dit den ska, mindre risk för missuppfattningar och onödigt tramp på tår osv.

Dessutom är det ju ett utmärkt tillfälle att få träffa lite trevliga romboider även under den ruggiga vintersäsongen. Väldigt anti-tidskrävande träff, då man behöver inte ens bry sig i att polera bilen innan :wink: eftersom man ändå (med Vägverkets goda hjälp) är rejält insaltad när man kommer fram... :evil:
Tjaja, det kommer ju en vår & sommar också, trots allt! :D
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Miss Mégane wrote:Jag tycker det skulle vara himla sorgligt :cry: och kännas misslyckat och pinsamt om det inte blev något Nordiska.
Men jag hoppas verkligen på att alla har insett allvaret och är villiga att dra sitt strå till stacken efter bästa förmåga, och att det kommer bli något vettigt ändå. :)
Det är hög tid att riktlinjer dras upp, så arbete som behövs göras kan fördelas på olika folk så mkt som möjligt.

Och jag hoppas verkligen att det kommer mååååånga till kommande årsmötet!!! Det borde ju vara perfekt för att kunna mötas och räta ut frågetecken till utropstecken. :D

Årsmötet har jag alltid sett det som en perfekt möjlighet att få sagt vad jag vill och tycker och kanske kunna påverka. Är väl iofs på sätt och vis lättare att gnöla lite här på forumet :wink: men på årsmötet blir det lite mer seriöst (=inte tråkigt, utan bättre chans att verkligen förändra något), det är lättare att diskutera med alla (de flesta?) inblandade, informationen går rätt dit den ska, mindre risk för missuppfattningar och onödigt tramp på tår osv.

Dessutom är det ju ett utmärkt tillfälle att få träffa lite trevliga romboider även under den ruggiga vintersäsongen. Väldigt anti-tidskrävande träff, då man behöver inte ens bry sig i att polera bilen innan :wink: eftersom man ändå (med Vägverkets goda hjälp) är rejält insaltad när man kommer fram... :evil:
Tjaja, det kommer ju en vår & sommar också, trots allt! :D
Jag instämmer helt med Miss Mégane säger.
Eftersom jag bor en bit ifrån det aktuella träffområdet har jad erbjudit mig att göra frågor till träffen. Sitter just nu och klurar ut vilka frågor jag ska ta med. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Trevligt! :) Jo, tyvärr har ju även Dennis och jag en bit till de områden som har diskuterats. Men det finns väl förhoppningsvis lite man kan hjälpa till med ändå, iaf när grundläggande riktlinjer dragits upp och man kan strukturera upp lite.

Det lär ju vara en hel del arbete och "rekande" på plats. Kanske man iofs skulle kunna åka upp och vara med på någon dag, typ lite planering, genomgång & så, om det är väl genomtänkt, så vi kan göra någon nytta då + förstås i samband med hela eventet.

Men förutom det borde man kanske kunna göra lite nytta med t ex kontakter på distans, gällande t ex fixa priser osv...

Men, som sagt tidigare, grunden behöver bli gjuten innan man kan börja med väggarna... Jag hoppas att vi kan gjuta på årsmötet! Ta med stora cementblandaren! :wink:
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Miss Mégane wrote:Trevligt! :) Jo, tyvärr har ju även Dennis och jag en bit till de områden som har diskuterats. Men det finns väl förhoppningsvis lite man kan hjälpa till med ändå, iaf när grundläggande riktlinjer dragits upp och man kan strukturera upp lite.

Det lär ju vara en hel del arbete och "rekande" på plats. Kanske man iofs skulle kunna åka upp och vara med på någon dag, typ lite planering, genomgång & så, om det är väl genomtänkt, så vi kan göra någon nytta då + förstås i samband med hela eventet.

Men förutom det borde man kanske kunna göra lite nytta med t ex kontakter på distans, gällande t ex fixa priser osv...

Men, som sagt tidigare, grunden behöver bli gjuten innan man kan börja med väggarna... Jag hoppas att vi kan gjuta på årsmötet! Ta med stora cementblandaren! :wink:
Haha, är la gött att jag värvat en konstruktör/projektingenjör till klubben som kan det här med att konstruera härdugnar och göra hållfasthets- och värmeberäkningar ifall det går hett till :lol: :lol: :lol: Nä, skojade bara!

Bidrar gärna med t-shirtkonstruktion mm
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

kmfdm wrote:Gott, nåt leder det kanske till ändå då. Norrköping är ju vackert, med kolmården å allt. Safari i klassisk Renault :lol: Dom som vill ha spänning å en upplevelse utöver det vanliga kan boka träff i varghägnet. Det var en mäktig upplevelse att klappa varg. Rekommenderas :!:
Safari i klassisk Renault? Kanske en sån som den i videoklippet på Youtube. Specialutrustad för Safarirallyt :lol: Kan ju anställa ett gäng vargar som håller koll på våra Renaulter så ingen kommer och försöker göra något fuffens :roll: :lol:
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Miss Mégane wrote:Trevligt! :) Jo, tyvärr har ju även Dennis och jag en bit till de områden som har diskuterats. Men det finns väl förhoppningsvis lite man kan hjälpa till med ändå, iaf när grundläggande riktlinjer dragits upp och man kan strukturera upp lite.

Det lär ju vara en hel del arbete och "rekande" på plats. Kanske man iofs skulle kunna åka upp och vara med på någon dag, typ lite planering, genomgång & så, om det är väl genomtänkt, så vi kan göra någon nytta då + förstås i samband med hela eventet.

Men förutom det borde man kanske kunna göra lite nytta med t ex kontakter på distans, gällande t ex fixa priser osv...

Men, som sagt tidigare, grunden behöver bli gjuten innan man kan börja med väggarna... Jag hoppas att vi kan gjuta på årsmötet! Ta med stora cementblandaren! :wink:
Det är mycket bra att så många kan ställa upp och hjälpa till med olika saker inför, samt under träffen. Vi får som sagt ta upp förslag och ideér på det kommande årsmötet. :D
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

För den som undrar så har jag gått igenom resterande tänkbara boendealternativ via www.konferens.nu

Som det ser ut med de tanke på träffens omfattning och antal besökare så är det bara Vildmarkshotellet i Kolmården som kan erbjuda boende och kringaktiviteter för så pass många personer. Dock har de ingen särskild parkeringsmöjlighet för så många bilar, utan vi blir isf hänvisade till deras vanliga asfaltsparkering, vilket ju är lite trist. Kanske går det ändå att fixa en vettig uppställning av bilarna.

Jag väntar på mailsvar från Vildmarkshotellet, de skulle ta fram en offert på ungefärliga priser med utgångspunkt från de uppgifter jag gav dem. Ska få svar senast torsdag. Dock har de ju högsäsong så det är rätt fullt, men tjejen jag pratade med på bokningen trodde ändå det kanske skulle gå att lösa... Vi får hoppas på det bästa :D
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Mathias wrote:För den som undrar så har jag gått igenom resterande tänkbara boendealternativ via www.konferens.nu

Som det ser ut med de tanke på träffens omfattning och antal besökare så är det bara Vildmarkshotellet i Kolmården som kan erbjuda boende och kringaktiviteter för så pass många personer. Dock har de ingen särskild parkeringsmöjlighet för så många bilar, utan vi blir isf hänvisade till deras vanliga asfaltsparkering, vilket ju är lite trist. Kanske går det ändå att fixa en vettig uppställning av bilarna.

Jag väntar på mailsvar från Vildmarkshotellet, de skulle ta fram en offert på ungefärliga priser med utgångspunkt från de uppgifter jag gav dem. Ska få svar senast torsdag. Dock har de ju högsäsong så det är rätt fullt, men tjejen jag pratade med på bokningen trodde ändå det kanske skulle gå att lösa... Vi får hoppas på det bästa :D
Gött jobbat Matthias!
Hoppas det blir ett bra erbjudande.
Allsång/karaoke med vargarna...vore en höjdpunkt. Kostade 500 kr/skalle då jag var där. Kanske några skulle vara intresserade att boka. Har för mig att det finns specialerbjudande åxxå, så man kan boka en hel grupp.
Safari vågar man nog inte åka i sin FINA klenod...man kanske kan hyra en bil av annat märke :lol: som får köra stuntsen :shock:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Här råder det aktivitet ser ja !

Jag har bokat in Nordiska Renaultträffen i år så ja hoppas att det inte är tomt på området när ja kommer dit =)

Kör hårt... ni gör ett kanon jobb !! jag ser framemot denna tillställning =D

/Gillström

Norrland
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Robin wrote:Här råder det aktivitet ser ja !

Jag har bokat in Nordiska Renaultträffen i år så ja hoppas att det inte är tomt på området när ja kommer dit =)

Kör hårt... ni gör ett kanon jobb !! jag ser framemot denna tillställning =D

/Gillström

Norrland
vet du vart det skall vara redan :?: :?: :D :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply