Trimchip
Moderator: Forumpolisen
Har det hänt något som sist Timolo? Har du några uppdateringar att rapportera om?timolo wrote:kommande veckan så ska vi se hur det går att lägga nödmappen så man kan köra den på vanlig 95oktan tills man hittar en mack me e85.
måndag kommer det ny program förhoppningsvis har alla laddtryckspärrar försvunnit samt hitta den lilla tryckläckan
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Har haft lite strul med bilen en bränslepump som inte ville tydligen så finns det fel på vissa pumpar så har fått en ny på garantin men den producerade inte tillräckligt tryck ändå men idag har den hoppat igång o gett det tryck den ska så nu ska den upp i bänken igen.
Innan bränslepumpen började strula lämnade den 200hk
Innan bränslepumpen började strula lämnade den 200hk
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
STEG 1 E85 är färdigt. motorn lämnar 200hk och 373nm.
Kallstarterna är inga problem
Kundpris 8000:-
Bränsleförbrukningen ligger runt 0.73-0.84
Det är för laguna 2.0T,megane II 2.0T med 165hkmotor och Sagem 3000 styrssytem
Kallstarterna är inga problem
Kundpris 8000:-
Bränsleförbrukningen ligger runt 0.73-0.84
Det är för laguna 2.0T,megane II 2.0T med 165hkmotor och Sagem 3000 styrssytem
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
Det är nog de 15% bensin som är mest aggresivt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Trimbox till diesel
Det pratades om bensin, men vad är erfarenheterna kring diesel. Är det ngn som har erfarenhet av de stora KCR och dieselkraft. Är det samma lösning eller var skiljer? Finns det ngn risk eller är det bara positivt, för enligt dem själva är man nästan slut i huvet om man inte köper då allt blir till det bättre. Vad säger försäkringsolaget? Går i tankar att boxtrimma min 1.9 dci FAP -06, har saknat momentet från 150 hk stånkan jag hade tidigare.
Tack på förhand!
JOn
Tack på förhand!
JOn
__________________________________
Jon Jynnås - Floda
Grand Scenic 1.9 dci -06
031-322 23 47
Jon Jynnås - Floda
Grand Scenic 1.9 dci -06
031-322 23 47
Vad blir tillägget för en PPC-lösning?timolo wrote:Mot tillägg så går det att få som PPC system.
Då har man möjligheten att köra både bensin och E85 bara genom att välja program.Då hindrar det inte utlandsresor
Har ni ännu fått några kommentarer från kunder med steg 1/E85/2.0T efter en tids normal vardagskörning "i verkligheten"?
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Tilläget är 2000+moms för PPC alternativ då kan man få 3 olika program som man väljer mellan. T.ex orginal bensin, eko bensin samt E85 steg1.
Vi har fortsatt utveckla vidare CCn med andra spridare dock så sjönk bränsletrycket med dom nya spridarna.
Idag är det än sålänge bara min bil som har fått E85 steg1, Chh har varit nere med en bekants laguna men hans laguna hade ett sagem S2000 så där kunde vi inte applikera konverteringen
Vi har fortsatt utveckla vidare CCn med andra spridare dock så sjönk bränsletrycket med dom nya spridarna.
Idag är det än sålänge bara min bil som har fått E85 steg1, Chh har varit nere med en bekants laguna men hans laguna hade ett sagem S2000 så där kunde vi inte applikera konverteringen
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling