NORDISK TRÄFF BLIR 27-29 Juli Sunne

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Johan wrote:
Jolle_Pborn wrote:Golfbana finns också för dom intresserade. Sen finns ju kolsnäsparken för de som vill dansa :lol:

Sunne blir super bra och sen slipper norrmännen klaga att det är långt att åka :D
Mindre än 5 mil till Norge gränsen, fågelvägen. :D
alla bor väl inte där i norge???
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Johan

Post by Johan »

Tony wrote:
Johan wrote:
Jolle_Pborn wrote:Golfbana finns också för dom intresserade. Sen finns ju kolsnäsparken för de som vill dansa :lol:

Sunne blir super bra och sen slipper norrmännen klaga att det är långt att åka :D
Mindre än 5 mil till Norge gränsen, fågelvägen. :D
nej, men norrmännen. :lol:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
kmfdm

Post by kmfdm »

:D :D
Dennis! Jag vet att några säkert vill campa och så. Hade man "haft ett år på sig" kanske det hade varit möjligt att styra upp det i praktiken. Vi får så mycket på köpet för detta priset, och att slippa stöka är värt mycket. Man kan ändå aldrig tillfredsställa ALLA. Kanske bäst att rikta in sig på dom som är villiga att uppleva detta? Har hört att det finns vissa SPA möjligheter, så nu finns ju chansen att kombinera nytta/nöje/intresse - å bjussa flickvän/fru/sambo på lite mys som kompensation för alla timmar i garaget under motorhuven. Mkt nöjen finns det åxxå. Åka fyrhjuling, gokart, paddla kanot, bada, dansa, kultur för dom som vill ha det - natur.

Å visst - alla har olika långt att åka till träffen. Så är det bara. Bor själv i GBG och det är ju inte så himlans nära heller, med tanke på att man helst skulle bo nära där träffen ska ordnas. Det viktigaste är att det blir nåt för oss som vill, tycker i alla fall jag. Då spelar det egentligen ingen roll om det är jättemånga, eller lite mindre många :!:

Dessutom krockar inte träffdatumet, 27-29/7 v 30 (för många semestertider...) med någon annan inplanerad träff i klubbens träffkalender, så det är ju bra.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Johan wrote:
Tony wrote:
Johan wrote: Mindre än 5 mil till Norge gränsen, fågelvägen. :D
nej, men norrmännen. :lol:
jag menar alla norrmän bor väl inte inte just där ,dvs 5mil från sunne...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Mycket trevligt alternativ som Pia och Ullis tagit fram! En stor eloge till dem, det här verkar ju som ett kanonalternativ. :D Hoppas verkligen att träffen blir av i Sunne. Varit inne och tittat på deras hemsida och de har ju potential som anläggning.

Som sagt beträffande det med att kunna campa eller ej så får vi nog inse att vi inte kan få allt med så här kort varsel. De flesta väljer ju ändå hotellmöjligheten. Att kunna få möjlighet att arrangera träffen tycker jag är jätteskoj. Det såg mörkt ut med Östergötland med omnejd som jag kollade på tyvärr, så det är verkligen kul att det fanns andra alternativ. Östergötland finns ju alltid kvar som ett framtida alternativ om man vill arrangera Nordisk Renaultträff i Sverige på olika orter.

Ser fram emot att styra en rombprydd 60-tals Renault (eller flera?) mot Sunne i sommar! :D
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Och just det - självklart ställer jag upp och hjälper till med det jag kan. Bara hör av er. Har kanske inte varit så tillgänglig/aktiv via forumet eller mail senaste tiden, men det är bara att slå en pling på telefonen så nås jag där! :)
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
kmfdm

Post by kmfdm »

Mathias wrote:Och just det - självklart ställer jag upp och hjälper till med det jag kan. Bara hör av er. Har kanske inte varit så tillgänglig/aktiv via forumet eller mail senaste tiden, men det är bara att slå en pling på telefonen så nås jag där! :)
Lysande! Ju fler som kan hjälpa till med nåt, desto bättre. Efter helgen så lär en hel del ha klarnat. Vi hör garanterat av oss!
Nåt som lär behövas är erfarna funktionärer, eller i alla fall några som varit med å fixat lite större träff. Ja, såna som "kan" det här med att parkera bilar snyggt :lol: Inga "franska parkeringar", utan lite estetiskt tänkande är nog att föredra :lol:

Vi tänkte när vi fick se att nordiska skulle bli inställt: Åh, näää - vad tråkigt! Kolmården hade ju varit perfekt (kanske en annan gång?). Och så försöker Johan x 2 med Säffle. Ullis kom på att kolla med Selma Lagerlöf i Sunne, mest ett infall...men det visade sig uppfylla ALLA krav, och då kan man ju inte bara ge upp! Det finns ett perfekt ställe, med allt man kan önska. Det ligger i rättvisans namn lika långt från GBG och STHLM ( :lol: ) så nu får nästan alla åka långt. Bra läge från Oslo, så köpstarka norrmän kanske inte blir alltför ovanliga på träffen? Att det inte ligger nära när man ska fixa träffen får man leva med. Vi har ju Johan å Johan som bor hyfsat nära, vilket är bra. Det viktiga är att det finns ett ställe, och att vi inte ger upp. Så tänkte vi.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

hmm. är kanske arbetslös då, men om jag har råd så kör jag upp! :)
När måste man o.s.a. till hotellet hur många som kommer?

T-shirt: Nordisk Renault Träff 2007 ?

:)
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
kmfdm

Post by kmfdm »

figgesoft wrote:hmm. är kanske arbetslös då, men om jag har råd så kör jag upp! :)
När måste man o.s.a. till hotellet hur många som kommer?

T-shirt: Nordisk Renault Träff 2007 ?

:)
Info kommer så snart det bara nånsin går. På alla möjliga ställen. :shock: TV-reklam :lol: Nä, men håll utkik på hemsidan, å forumet, kanske klubbtidningen.

Koncept t-shirt finns redan 8)
Ett unikt exemplar.
Inte omöjligt att det dyker upp färdigutvecklad produkt.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

R12-Kent

Post by R12-Kent »

Det ska bli enormt kul med nordiska i Sunne. Lite utanför Sunne så finns tossebegsklätten som är väl värt att besöka för alla er som vill ta vackra fotografier. Det är ett berg som erbjuder en fantastisk utsikt över det Värmlänska landskapet. En liten varning angående vägen upp dit, den är mycket brant och kurvig man har kört s.k. backtävlingar där. Men för er som har lite "kräm" i maskinen så är det bara att ladda så mycket man vågar. Väl uppe så finns det ett fik m.m. Sedan har vi motorcykel museumet i rottneros som ligger lite utanför Sunne det med, och samlingen ska hålla hög klass. Jag tror det finns en Fransk maskin från tidigt 1900 tal. Och för alla er som inte förstår Värmlänska så får väl vi som är infödingar vara med som tolkar :lol: .
Kent Strandberg i Kristinehamn.
chh

Post by chh »

Jag + Fru anländer om det hela blir av. :D
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

kmfdm wrote: Lysande! Ju fler som kan hjälpa till med nåt, desto bättre. Efter helgen så lär en hel del ha klarnat. Vi hör garanterat av oss!
Nåt som lär behövas är erfarna funktionärer, eller i alla fall några som varit med å fixat lite större träff. Ja, såna som "kan" det här med att parkera bilar snyggt :lol: Inga "franska parkeringar", utan lite estetiskt tänkande är nog att föredra :lol:

Vi tänkte när vi fick se att nordiska skulle bli inställt: Åh, näää - vad tråkigt! Kolmården hade ju varit perfekt (kanske en annan gång?). Och så försöker Johan x 2 med Säffle. Ullis kom på att kolla med Selma Lagerlöf i Sunne, mest ett infall...men det visade sig uppfylla ALLA krav, och då kan man ju inte bara ge upp! Det finns ett perfekt ställe, med allt man kan önska. Det ligger i rättvisans namn lika långt från GBG och STHLM ( :lol: ) så nu får nästan alla åka långt. Bra läge från Oslo, så köpstarka norrmän kanske inte blir alltför ovanliga på träffen? Att det inte ligger nära när man ska fixa träffen får man leva med. Vi har ju Johan å Johan som bor hyfsat nära, vilket är bra. Det viktiga är att det finns ett ställe, och att vi inte ger upp. Så tänkte vi.
Det är bra det! Jag ska bistå med vad jag kan så gott jag kan...det är alltid en början :lol: Vad det gäller estetiska parkeringar så, jo det gör mkt för intrycket...franska parkeringar "ala Paris" :shock: bör vi nog undvika som sagt. Om vi vill arrangera Nordisk R-Träff flera gånger i framtiden...och det vill vi ju :D

Jo styrelsen tog ju beslutet om att ställa in då det visade sig att Östergötlands alternativ inte fungerade rent praktiskt av olika anledningar. Men jag absolut det finns potential och skulle kunna bli kul här till ett annat år. Kanske ännu mer Medevi Brunn med tanke på den potential som finns där och närheten till Motala/Vadstena. Det får bli nästa gång det, när vi är ute i god tid :D

Ja som sagt jag tror det här kan bli en kanonbra träff! Vi ska alla göra så gott vi kan för att bistå med hjälp där det behövs. Köpstarka norrmän är bra :lol:
kmfdm

Post by kmfdm »

chh wrote:Jag + Fru anländer om det hela blir av. :D
Offerten har landat, info skall ut till medlemmarna. Håller på för fullt att skriva. Det hänger mkt på oss medlemmar att det blir nåt. Flera villiga som kan hjälpa till, och att SUNNE-PAKETET går hem.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

mange
Forumpolis

Post by mange »

R12-Kent wrote:Det ska bli enormt kul med nordiska i Sunne. Lite utanför Sunne så finns tossebegsklätten som är väl värt att besöka för alla er som vill ta vackra fotografier. Det är ett berg som erbjuder en fantastisk utsikt över det Värmlänska landskapet. En liten varning angående vägen upp dit, den är mycket brant och kurvig man har kört s.k. backtävlingar där. Men för er som har lite "kräm" i maskinen så är det bara att ladda så mycket man vågar. Väl uppe så finns det ett fik m.m. Sedan har vi motorcykel museumet i rottneros som ligger lite utanför Sunne det med, och samlingen ska hålla hög klass. Jag tror det finns en Fransk maskin från tidigt 1900 tal. Och för alla er som inte förstår Värmlänska så får väl vi som är infödingar vara med som tolkar :lol: .
Där var vi på träff med CV klubben när jag var liten det blev för far min att dubbeltrampa ner till ettan och sega sig upp :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
kmfdm

Post by kmfdm »

R12-Kent wrote:Det ska bli enormt kul med nordiska i Sunne. Lite utanför Sunne så finns tossebegsklätten som är väl värt att besöka för alla er som vill ta vackra fotografier. Det är ett berg som erbjuder en fantastisk utsikt över det Värmlänska landskapet. En liten varning angående vägen upp dit, den är mycket brant och kurvig man har kört s.k. backtävlingar där. Men för er som har lite "kräm" i maskinen så är det bara att ladda så mycket man vågar. Väl uppe så finns det ett fik m.m. Sedan har vi motorcykel museumet i rottneros som ligger lite utanför Sunne det med, och samlingen ska hålla hög klass. Jag tror det finns en Fransk maskin från tidigt 1900 tal. Och för alla er som inte förstår Värmlänska så får väl vi som är infödingar vara med som tolkar :lol: .
:) Det ser ju ut som om du skulle kunna ha en del att bidra med! Intresserad av att hjälpa till? Det behövs värmlänningar som är lite kända i trakterna, och som förstår språket "jämt". Skicka pm om du kan tänka dig att bistå oss som hittills hakat på.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Post Reply