Riktig provkörning - helt otroligt äckligt vilken flax!!!
Moderator: Forumpolisen
resonemanget att alla bilar oavsett när och hur de tillverkats faller väl rätt hårt på sin egen orimlighet? annars kunde man väl be dem baxxa hit en av alonsos f1-bilar, eller en renault alpine eller varför inte senaste spider-konceptet som nyss visades i paris?
så nej, att man accepterar valfri bil inom dagens produktionslinje tycker jag är fullt naturligt. och att du sedan valde en megane sport tycker jag var helrätt. men det är å andra sidan bara min syn på saken..
så nej, att man accepterar valfri bil inom dagens produktionslinje tycker jag är fullt naturligt. och att du sedan valde en megane sport tycker jag var helrätt. men det är å andra sidan bara min syn på saken..
micke åhrén
medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
kmfdm wrote:Ah, inte alls dålig stil.
Står å står...det stod inte valfri nånstans Fick muntligt besked per telefon. Lite realist får man väl vara. Tror inte att det är sådär jättevanligt att man får chansen att ens provköra Mégane Sport (om det ens finns ett ex att titta på hos alla ÅF) om det inte är nån drive nånstans, som det var i början av september.
Det hade ju varit lika omöjligt att få köra en sprillans ny Twingo OM man nu hade haft den drömmen
Och Mégane Sporten är allt annat än tråkig, det kan jag garantera, även om det inte blev mera än en liten runda förra gången.
Ska vi rejsa
Magnus Corneliussen #1088
Göteborg
Clio Renaultsport 197
Göteborg
Clio Renaultsport 197
Har du funderat var du ska provköra Mégane Sporten?
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Nja, nån väg skall jag väl hitta som passar oss...passande att det är höststädning samma helg i mitt område så jag inte kan vara med på det eländetJohan wrote:Har du funderat var du ska provköra Mégane Sporten?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Väl planerat.kmfdm wrote:Nja, nån väg skall jag väl hitta som passar oss...passande att det är höststädning samma helg i mitt område så jag inte kan vara med på det eländetJohan wrote:Har du funderat var du ska provköra Mégane Sporten?
Ta med dig Ullis som kartläsare och ge dig ut på krokiga asfalt vägar.
Johan Larsson, Säffle
Tror det blir söderut, nånstans mot Skåne, Österlen. Kanske dåligt val, men jag har aldrig varit där...eller så ändrar man sig i sista sekunden å åker nån annanstans.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Tack! Ser fram emot provkörningen, men vädret i helgen verkar ju bli allt annat än provkörningsvänligt. STORM å kuling...ösregn..ja, yippie! Bra chans att testa hur vindkänslig bilen är och hur rolig den är att köra i regn.mrMegane wrote:Passar på att säga Grattis
Nä, det kändes ju inte alls kul. Har fått ändra, å skall köra nästa helg istället. Hoppas stormarna dragit förbi
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Tror det är lätt att fastna för Mégane Sporten Ärtan har all anledning att vara sotis, nu när det blir provkörning hela helgen..viss skillnad på 110 hk och 225 kh
På lördag bär det söderut där ingen snö finns (förhoppningsvis)
På lördag bär det söderut där ingen snö finns (förhoppningsvis)
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Jolle_Pborn
Tack för tipset, men här ryxx det inte i några slangar Bilen går nog tillräckligt bra ändåJolle_Pborn wrote:Visst är det turbo i den? Ett tips är att rycka bort en viss slang, så bilen går lite "bättre"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
tror inte det går rycka någon slang,finns ju skydd för det i tex en 440T från tidigt 90tal...tror inte renault har låtit bli att skydda motorn..Jolle_Pborn wrote:Visst är det turbo i den? Ett tips är att rycka bort en viss slang, så bilen går lite "bättre"
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- Jolle_Pborn
Tror det är ganska olika beroende på bilmodell. Funkar på alla 740 turbo och även 940 turbo. Sen s/v40 2.0t och t4 funkar. Även 850/v70. Bara att leta reda på vakum slangen och testa försiktigt. Många brukar rycka slangen på s/v40 2.0t som volvo har som lånebilar. Bara att plugga i den när man lämnar tillbaka bilen.Det blir ju så mycket roligare så, från 160hk till 200hk+
Men det är inget man ska rekomendera att göra. Motorn slits enormt! Men det är kul...
Men det är inget man ska rekomendera att göra. Motorn slits enormt! Men det är kul...
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Är det tryckslangen till wastegaten de rycker? Ett bättre sätt att testa försiktigt är att låta slangen sitta kvar. Det finns skäl varför bensinmotorer med turbo har en wastegate. Jag tror att en del styrsystem stänger av insprutningen helt om laddtrycket är över en viss gräns.Jolle_Pborn wrote:Bara att leta reda på vakum slangen och testa försiktigt. Många brukar rycka slangen på s/v40 2.0t som volvo har som lånebilar. Bara att plugga i den när man lämnar tillbaka bilen.Det blir ju så mycket roligare så, från 160hk till 200hk+
Erik Avemo, Södertälje