Bättre fjädrar och stötdämpare Clio Sport
Moderator: Forumpolisen
Har nu varit i kontakt med www.shockabsorber.com/
Dom hade ett komplett väghållningskit från K&W för 8966:- på det kunde du ställa höjden fram (25-55mm) och bak (5-20mm).
Vad jag vet så är ju K&W bra grejor och tyckte även priset var OK. Har nån här nå erfarenheter från K&W?
Nån som är sugen på att köpa min vinterbil så man får råd
Dom hade ett komplett väghållningskit från K&W för 8966:- på det kunde du ställa höjden fram (25-55mm) och bak (5-20mm).
Vad jag vet så är ju K&W bra grejor och tyckte även priset var OK. Har nån här nå erfarenheter från K&W?
Nån som är sugen på att köpa min vinterbil så man får råd
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Jag är inte så insatt i de olika fabrikaten... Hur var det, använder inte KW dämpare av något fabrikat (Koni, Bilstein?) i sina kit? En fördel med KW's grejer är väl att de är relativt korrosionsbeständiga vilket nog får anses som viktigt här i Sverige.
Jag har en känsla av att de flesta kit har för mjuka fjädrar original för att vara bra om man ska ta sig en svängom på bana eller bland koner. Hårdare fjädrar försämrar inte komforten så mycket. Det man upplever som stötigt är i regel dämparnas egenskaper.
Försök få data på fjädrarna så kan man försöka förstå hur KW-gubbarna tänkt.
Mange, hör av dig om du vill prova att åka Eibachfjädrar, är hemma idag och imorrn t.ex.
Jag har en känsla av att de flesta kit har för mjuka fjädrar original för att vara bra om man ska ta sig en svängom på bana eller bland koner. Hårdare fjädrar försämrar inte komforten så mycket. Det man upplever som stötigt är i regel dämparnas egenskaper.
Försök få data på fjädrarna så kan man försöka förstå hur KW-gubbarna tänkt.
Mange, hör av dig om du vill prova att åka Eibachfjädrar, är hemma idag och imorrn t.ex.