Köpråd Megane Touring 1,6
Moderator: Forumpolisen
Det är en sportway fas 1 (den snyggare...)
med vinter plåthjul, alu på sommar. nej bilen är ju inte som min förra turbo. men att ligga på långvägen i 150-170 är hur lungt som helst. känns riktigt bra på lång vägen, sen är det ju en 1,6 så om man vill det skall hända någor så måse man nog varav den lite
med vinter plåthjul, alu på sommar. nej bilen är ju inte som min förra turbo. men att ligga på långvägen i 150-170 är hur lungt som helst. känns riktigt bra på lång vägen, sen är det ju en 1,6 så om man vill det skall hända någor så måse man nog varav den lite
Lars Swahn - Norrland
20 miljoner mygg kan inte ha fel, NORRLAND RULES
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
den enda gången man märker att 1.6an är lite slö är i stadstrafik..
Så det blir ju något fler växlingar
samma sak vid landsvägskörningar... i uppförsbacke så behöver man ibland dra ner den i fyran för att orka. Så vida man inte ligger i typ 130 -för då orkar den vilket berg som helst
min drog någonstans runt 0,65 när jag pendlade mellan Västervik och Lund. (konst. hast. 130-140)
Så t&r räckte en tank precis (60 liter).
Fascinerande!
Så det blir ju något fler växlingar
samma sak vid landsvägskörningar... i uppförsbacke så behöver man ibland dra ner den i fyran för att orka. Så vida man inte ligger i typ 130 -för då orkar den vilket berg som helst
min drog någonstans runt 0,65 när jag pendlade mellan Västervik och Lund. (konst. hast. 130-140)
Så t&r räckte en tank precis (60 liter).
Fascinerande!
Last edited by figgesoft on 15 Aug 2006, 13:33, edited 1 time in total.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Det är en garanti punkt!Johanna wrote:har också problem med gnisslande bromsar och service-mannen sa något om oken.
Fick du detta på garantin eller de tog betalt?
Jag kör en touring 2.0 16 v är jättenöjd med motoralternativet. Testade en 1,6 men den var lite seg.
Lars Swahn - Norrland