Tandkräm mot trafikfilm
Moderator: Forumpolisen
Hmm, det är inte utsidan jag tycker är jobbig. Det är insidan som det blir olöslig beläggning på, där varken diskmedel eller T-röd klarar av att lösa upp eländet...
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Näpp, inget svinto - var bara lite ironisk å desperat.Erik A wrote:Om inte sprit fungerar kan det gå med någon oljeprodukt som lacknafta eller bensin. Lite snällare men bättre än T-röd är aceton. Lösningsmedel skadar inte glaset, men var försiktig med plast och gummi. Svinto skulle jag personligen aldrig använda på bilglas.
Kanske funkar med Kalinka-vodka

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
När jag jobbade med att tvätta och städa hyrbilar i min ungdom så använde vi vanligt papper (sånt som brukar finnas i GDS-hallar). Det gav det absolut bästa resultatet på insidan av rutorna.kmfdm wrote:Hmm, det är inte utsidan jag tycker är jobbig. Det är insidan som det blir olöslig beläggning på, där varken diskmedel eller T-röd klarar av att lösa upp eländet...
___
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
"insides"-filmen består av mjukgörare som avdunstar från plastdetaljer när bilen står i solen
Har man smygläcka i värmepaketet blir det glykolimma på rutorna men den är vattenlöslig och lätta att tvätta bort
Sen finns det folk som sprayar siliconbaserad cockpitglans på brädan, siliconet hamnar sen på rutor, i elsystemet och överallt... uäck!!!
Har man smygläcka i värmepaketet blir det glykolimma på rutorna men den är vattenlöslig och lätta att tvätta bort
Sen finns det folk som sprayar siliconbaserad cockpitglans på brädan, siliconet hamnar sen på rutor, i elsystemet och överallt... uäck!!!