Koppla bort halvljusautomatiken på en Mégane Scenic (RX4)-00
Moderator: Forumpolisen
Re: Koppla bort halvljusautomatiken på en Mégane Scenic (RX4
Xenonkungen har svårigheter att få hem DRL:erna jag vill ha. Har ägnat mig åt att spåna lite på tänkbar placering och tycker att detta:
vore en tänkbar placering. Gillar det lite udda med att ha dem stående och så är de mindre i vägen för snö och sånt än om de är längre ned. De hamnar dock lite väl långt från bilens ytterkanter. Ska vara max 40 cm om jag fattat det rätt. Beroende på var exakt man anser att "ytterkanten" är så kan det bli lite över 40 cm. Tror väl ändå inte att de är så kinkigt.
vore en tänkbar placering. Gillar det lite udda med att ha dem stående och så är de mindre i vägen för snö och sånt än om de är längre ned. De hamnar dock lite väl långt från bilens ytterkanter. Ska vara max 40 cm om jag fattat det rätt. Beroende på var exakt man anser att "ytterkanten" är så kan det bli lite över 40 cm. Tror väl ändå inte att de är så kinkigt.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Hmmm...ja vet inte..tyckte inte det såg bra ut alls..iofs så är det nog för att man ser dom så tydligt. Kanske blir bättre när dom är tänd
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Haha! Att smaken är som baken är härmed bevisat! Jag fick delvis inspiration till en sådan placering av de senare årgångarna av den förra Ford C-MAX-generationen:
Iofs är de(dimljusen) längre ut till sidan då, men vertikala är de.
DRL:erna är bara 18 mm breda så jag har lite svårt att tänka mig att de skulle se "framträdande" ut i verkligheten. Dessutom kommer de längre in i än det ser ut på bilden då den mittre sektionen av "kofångaren" - som bekant - bygger på framåt/utåt
Andra placeringar är lite svårt att hitta då den horisontella öppningen inte går nog långt ut mot sidorna. Och under spoilern är för utsatt. Hmmm....
Iofs är de(dimljusen) längre ut till sidan då, men vertikala är de.
DRL:erna är bara 18 mm breda så jag har lite svårt att tänka mig att de skulle se "framträdande" ut i verkligheten. Dessutom kommer de längre in i än det ser ut på bilden då den mittre sektionen av "kofångaren" - som bekant - bygger på framåt/utåt
Andra placeringar är lite svårt att hitta då den horisontella öppningen inte går nog långt ut mot sidorna. Och under spoilern är för utsatt. Hmmm....
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Det går inte att ställa dom på tvärn i hålen bredvid dimljusen då ?! =)
JAg tycker dock att dimljusplaceringen på Forrrden är kanon.
MEn bredden på DRLen skulle vara bredare än va du har placerat. MEn det är svårt med en sån rund front =D
JAg tycker dock att dimljusplaceringen på Forrrden är kanon.
MEn bredden på DRLen skulle vara bredare än va du har placerat. MEn det är svårt med en sån rund front =D
Tänkte på placering i hålen bredvid dimljusen tidigare, men tyvärr sitter motorvärmarkontakten i ett av dem så det gick bort.
Finns många olika DRL:er var gäller utseende, men just den där modellen har ett klart attraktivare pris än andra, så snål som jag är så fastnade jag för den
Kommer även att sätta DRL:er på min husbil. Där blir det klart enklare då det finns stora horisontella öppningar som går ända ut till sidorna, så ett alternativ är att bara köpa ett par först och se om de går att få dem att passa på RX4:an, går det inte så passar de på husbilen iaf.
Finns många olika DRL:er var gäller utseende, men just den där modellen har ett klart attraktivare pris än andra, så snål som jag är så fastnade jag för den
Kommer även att sätta DRL:er på min husbil. Där blir det klart enklare då det finns stora horisontella öppningar som går ända ut till sidorna, så ett alternativ är att bara köpa ett par först och se om de går att få dem att passa på RX4:an, går det inte så passar de på husbilen iaf.
Bidde inga DRL:er... Efter många om och men när de till slut fick hem dem så visade det sig att de inte alls var av den godkända typen...
Jahapp...det finns annat snyggt att montera kanske
What?Robin wrote:Jahapp...det finns annat snyggt att montera kanske
Får skicka en bild på min front tror ja
Hmmm..
Fick reda på att om man eftermonterar DRL:er så då ska plötsligt bakljusen lysa även dagtid! På fabriksmonterade DRL:er så ska däremot bakljusen inte lysa... Ännu ett fall av korkad lagstiftning!
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
det naturliga vore att ha bakljusen tända i alla lägen. Så fort det är lite grådaskig dager så ser man knappt framförvarande bil om de inte har bakljusen igång. Som du säger så är det korkat med två varianter i lagen.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.