Renault Laguna 2,0T -03
Moderator: Forumpolisen
-
Renault Laguna 2,0T -03
Hejsan! Jag vädjar om hjälp.
Har köpt mig en fin laguna och redan efter 3 timmar så började bilen med följande fel.
-motor lampan gick igång.
-från gång till gång så fastnar rusar motorn upp till 2000-3000rpm och fastnar där och då får jag ingen respons.
-medans ovanstående fel uppstår så kommer 3 olika lampor igång SERV lampan ELFEL lampan och ANTI-sladd lampan. Vid detta tillfälle måste jag starta om bilen för att den skall försvinna i 3-5 minuter sedan kommer det tillbaka.
-felet kan även uppstå när jag ligger i 2a växeln och trycker på.
Jag önskar och hoppas jag får svar på detta och jag har verkligen panik!
Mvh Daban
Har köpt mig en fin laguna och redan efter 3 timmar så började bilen med följande fel.
-motor lampan gick igång.
-från gång till gång så fastnar rusar motorn upp till 2000-3000rpm och fastnar där och då får jag ingen respons.
-medans ovanstående fel uppstår så kommer 3 olika lampor igång SERV lampan ELFEL lampan och ANTI-sladd lampan. Vid detta tillfälle måste jag starta om bilen för att den skall försvinna i 3-5 minuter sedan kommer det tillbaka.
-felet kan även uppstå när jag ligger i 2a växeln och trycker på.
Jag önskar och hoppas jag får svar på detta och jag har verkligen panik!
Mvh Daban
Daban Siddik
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Renault Laguna 2,0T -03
Eftersom du inte ens har tagit reda på vad för felkoder som är registrerade kan man bara gissa.
Tycker något verkar galet med gasspjällets funktion.
Återkom med felkod/er för mer hjälp.
Johnny Söderström
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Eftersom du inte ens har tagit reda på vad för felkoder som är registrerade kan man bara gissa.
Johnny Söderström
-
Starbright wrote:Eftersom du inte ens har tagit reda på vad för felkoder som är registrerade kan man bara gissa.
Tack för svar menar du fel koder från fel sökningsdator?
Daban Siddik
-
Starbright wrote:Eftersom du inte ens har tagit reda på vad för felkoder som är registrerade kan man bara gissa.
Det finns tydligen 2 sådana en vid motorn en vid pedalen. Kopplade upp den mot fel sökning och den hade riktat mot givaren vid pedalen kan det vara det?
Daban Siddik
Är det vad felkoden säger så är det troligen så det är.
De brukar vara ganska exakta när det gäller sådana saker, men det kan ju klart även vara som så att det är en kabel eller något annat som gör så att givaren ger ett felaktigt utslag.
Går det att mäta den så är det väl steg 1.
Vet man inte hur eller det inte går att mäta upp den så är det väl bara att byta den.
De brukar vara ganska exakta när det gäller sådana saker, men det kan ju klart även vara som så att det är en kabel eller något annat som gör så att givaren ger ett felaktigt utslag.
Går det att mäta den så är det väl steg 1.
Vet man inte hur eller det inte går att mäta upp den så är det väl bara att byta den.
En vw-intresserad som har en Renault som bruksbil. Är inne på vår tredje Clio nu.
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson