Motorvägshaveri drivrem
Moderator: Forumpolisen
Motorvägshaveri drivrem
Min fina laguna -00 dog mitt på motorvägen idag. Fick bärga och vad jag vet i skrivande stund är att drivremmen "tuffsat" till sig och ser mer än trasig ut. Kan det göra att bilen dör i fart? Och tror ni det finns risk att mer kan gått sönder? Vi stannade bara halvminuten efter det klonkat till.
Johan
Johan
Johan Gustafsson
Re: Motorvägshaveri drivrem
Drivremmen "spårade ur" på min systers Volvo 850 för ett par år sedan, bitar av den lindade sig runt kamremsdrevet på vevaxeln vilket gjorde att kamremmen kuggade över lite för många kuggar = ventilsallad. Håller tummarna för att detta inte hände för digJoGu wrote:Min fina laguna -00 dog mitt på motorvägen idag. Fick bärga och vad jag vet i skrivande stund är att drivremmen "tuffsat" till sig och ser mer än trasig ut. Kan det göra att bilen dör i fart? Och tror ni det finns risk att mer kan gått sönder? Vi stannade bara halvminuten efter det klonkat till.
Johan
Kenny Ström
Vad blev facit på detta haveri?
Var drivremmen riktigt monterad?
Gunnar Westholm
Hej.
Alla certifierade verkstäder lämnar alltid en garanti vid byte av vattenpump och kamrem.
Kolla gärna upp när det utfördes och återkom med kompleterande info.
Med vänlig hälsning:LG
Alla certifierade verkstäder lämnar alltid en garanti vid byte av vattenpump och kamrem.
Kolla gärna upp när det utfördes och återkom med kompleterande info.
Med vänlig hälsning:LG
Axa wrote:Vad blev facit på detta haveri?
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007