VelSatis som inte startar, startspärr?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mange
Forumpolis

VelSatis som inte startar, startspärr?

Post by mange »

Min VelSatis -03 startar inte. När man sätter in kortet så ser allt ut som vanligt men det låter (ett knäppande ljud) under ratten och när man trycker in startknappen så händer inget.
Känns som att startspärren gått in. Är det någon som vet hur man kan få bort spärren eller har en annan idé vad som är för fel?
Har provat med båda korten.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Tony
Forumpolis

Re: VelSatis som inte startar, startspärr?

Post by Tony »

mange wrote:Min VelSatis -03 startar inte. När man sätter in kortet så ser allt ut som vanligt men det låter (ett knäppande ljud) under ratten och när man trycker in startknappen så händer inget.
Känns som att startspärren gått in. Är det någon som vet hur man kan få bort spärren eller har en annan idé vad som är för fel?
Har provat med båda korten.
bra kräm i batteriet? Går rattlåset ur och vändningen igång när du stoppar i kortet?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mange
Forumpolis

Re: VelSatis som inte startar, startspärr?

Post by mange »

Laddade batteriet, rengjorde poler, gjorde den strömlös. Ingen skillnad.
direkt efter första posten så gick jag ut igen testade det mesta, tillslut ruckade jag på ratten och då gick rattlåset ur, brukar gå ur automatiskt men om ratten är mycket vriden så måste man jucka på den. Idiotfel men nu fungerar den:)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply