Startspärrslampan blinkar snabbt.
Moderator: Forumpolisen
Startspärrslampan blinkar snabbt.
Hej hej,
Innan jag drar igång tändning så blinkar startspärrslampan sakta men så fort jag drar i tändningen börjar den blinka fort och bilen startar inte.
Har testat ha den utan batteri en natt men det hjälpte inte. Har larmat på och av massor av ggr och händer precis samma sak.
Konstiga är att bensinpumpen går igång, det ska den väl inte göra om startspärren är på? Eller startspärren dödar bara tändningen?
Innan jag drar igång tändning så blinkar startspärrslampan sakta men så fort jag drar i tändningen börjar den blinka fort och bilen startar inte.
Har testat ha den utan batteri en natt men det hjälpte inte. Har larmat på och av massor av ggr och händer precis samma sak.
Konstiga är att bensinpumpen går igång, det ska den väl inte göra om startspärren är på? Eller startspärren dödar bara tändningen?
Micael Palmér
Re: Startspärrslampan blinkar snabbt.
Vad gäller det för bil?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Det är en Kangoo från 99 med 1.4 liters motorn i.
Micael Palmér
illmarin wrote:Det är en Kangoo från 99 med 1.4 liters motorn i.
Kan de va dåligt batteri till nyckeln?
Samil Kuzelj
bihslk wrote:illmarin wrote:Det är en Kangoo från 99 med 1.4 liters motorn i.
Jag testa byta batteri till nycklen, så det är ett helt nytt i. Men det hjälpte inte.
Micael Palmér
illmarin wrote:bihslk wrote:illmarin wrote:Det är en Kangoo från 99 med 1.4 liters motorn i.
Jag testa byta batteri till nycklen, så det är ett helt nytt i. Men det hjälpte inte.
HAr du en till nyckel?
Har hittat denna tråd men vet inte om den hjälper sig så mycket
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=6899
http://www.fixya.com/cars/t1249234-rena ... mmobiliser
CLIO II, KANGOO & MASTER INFRA RED RESYNCHRONISING:
1. Turn Ignition OFF.
2. Press the central door locking button for more than 5 seconds.
Note: the door should lock then unlock.
3. When this happens, 10 seconds is allowed and the immobiliser warning light illuminates.
4. Point the 1st key at the receiver and press the button twice, the doors should lock and unlock. Repeat for other remotes as required.
5. Check the remote control unlocks and locks the doors.
Det är känt fel på dessa bilar. Det är din nyckel som spökar troligen
i had this on my kangoo,
it was the transponder in the key that was breaking down,
in stead of getting a new key from renault,
a local lock smith disabled the immobliser for around £60.
hope this helps
kind regards
Så testa annan nyckel
Samil Kuzelj
Har tyvärr bara en nyckel. Fick bara det när jag köpte den. Men central door locking knob. Har ingen sådan, så blir lite svårt att trycka på den.
Renault ville ha 2000 kr för en ny nyckel. På en bil som är värd 14000:- känns ju sådär.
Renault ville ha 2000 kr för en ny nyckel. På en bil som är värd 14000:- känns ju sådär.
Micael Palmér
illmarin wrote:Har tyvärr bara en nyckel. Fick bara det när jag köpte den. Men central door locking knob. Har ingen sådan, så blir lite svårt att trycka på den.
Tyvärr verkar det så. Och om de kan lova att det är nyckeln och du inte funderar på att byta bil på ett tag så är det nog värt ändå.
Kanske dumt att skrota en bil för en nyckel. Det skulle va dyrare att byta ut allt från skroten för att få det att fungera så 2000:- tycker jag är rätt skönt ändå om man nu vill ha bilen kvar. Ska du sälja den eller nåt annat så är det en annan femma.
Men förstår hur du tänker iaf Lycka till
Samil Kuzelj
Jag har samma problem med en av mina nycklar.
Det vettigaste som jag ser det är att köpa en sådan manick man sätter i OBD uttaget som avaktiverar startspärren.
Det går på ett par spänn från UK. (runt 1000?) och då kan du lätt bara kopiera an nyckel till och på så vis få två nycklar till en vettig kostnad
De behöver lite info om din bil och sedan så programmerar de en till dig och skickar över.
Visst, den blir lättare att stjäla men vem vill knycka en Kangoo?
Det vettigaste som jag ser det är att köpa en sådan manick man sätter i OBD uttaget som avaktiverar startspärren.
Det går på ett par spänn från UK. (runt 1000?) och då kan du lätt bara kopiera an nyckel till och på så vis få två nycklar till en vettig kostnad
De behöver lite info om din bil och sedan så programmerar de en till dig och skickar över.
En vw-intresserad som har en Renault som bruksbil. Är inne på vår tredje Clio nu.
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson
Låter bra vet du exakt vad den heter? eller har du någon länk?Jöns wrote:Jag har samma problem med en av mina nycklar.
Micael Palmér