Trafic -04 läcker servoolja från servoslang/rör
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 44
- Joined: 05 Oct 2011, 19:59
- Location: Stockholm
Trafic -04 läcker servoolja från servoslang/rör
Hej hej,
Ytterligare ett känt fel enligt google, har en servoslang/rör som läcker ut all min servoolja på nolltid.
Har sett att det finns att köpa hem nya slangar/rör på ebay och från andra utländska firmor.
Nån som vet nån som säljer dessa i Sverige (förutom aukt. verkstäder)? Ska kolla vad rejmes tar för dessa imorgon så får vi se vad jag hittar på...
Ha de,
Hampus
Ytterligare ett känt fel enligt google, har en servoslang/rör som läcker ut all min servoolja på nolltid.
Har sett att det finns att köpa hem nya slangar/rör på ebay och från andra utländska firmor.
Nån som vet nån som säljer dessa i Sverige (förutom aukt. verkstäder)? Ska kolla vad rejmes tar för dessa imorgon så får vi se vad jag hittar på...
Ha de,
Hampus
Last edited by hampus_lind on 16 Jul 2014, 18:21, edited 1 time in total.
Hampus Lind
-
- Posts: 44
- Joined: 05 Oct 2011, 19:59
- Location: Stockholm
Re: Trafic -04 läcker servo olja från servoslang/rör
Rejmes vill ha 2100 ink moms för servoslang/röret. Det är det nedersta, dvs nr 4, det gäller.
Skulle man inte kunna göra ett eget system, med en slang godkänd för olja/kemikalier? Då borde man ju komma undan med nån hundring istället... Enligt skissen så fästes slängen med slangklämma i påfyllnadskärlet, och skruvas in i styrcylindern (heter den så?).
Tänker mig istället att man skaffar en slangnippel och skruvar in i styrcylindern, och sen slangklämma i båda ändarna.
Vad har man för tryck i servosystemet att ta hänsyn till? Pallar slangklämmor närmast cylindern tro? Eller kanske bättre att köra med hydralslang och kopplingar från ex swedol...
/H
Skulle man inte kunna göra ett eget system, med en slang godkänd för olja/kemikalier? Då borde man ju komma undan med nån hundring istället... Enligt skissen så fästes slängen med slangklämma i påfyllnadskärlet, och skruvas in i styrcylindern (heter den så?).
Tänker mig istället att man skaffar en slangnippel och skruvar in i styrcylindern, och sen slangklämma i båda ändarna.
Vad har man för tryck i servosystemet att ta hänsyn till? Pallar slangklämmor närmast cylindern tro? Eller kanske bättre att köra med hydralslang och kopplingar från ex swedol...
/H
Hampus Lind
Re: Trafic -04 läcker servo olja från servoslang/rör
Det är ju på retursidan, så trycket borde inte vara så enormt högt, sitter ju med slangklämma vid behållaren och den tål inget tryck
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
- Posts: 44
- Joined: 05 Oct 2011, 19:59
- Location: Stockholm
Re: Trafic -04 läcker servoolja från servoslang/rör
Andra slangen (matarslangen Nr3) var så rostig så jag plockade bort den med. Rejmes skulle ha ca 4700kr för båda slangarna. Åkte till en hydraulikverkstad som fixade båda för 500kr. Nu sitter dom på bilen igen och inga fläckar syns än...
Hampus Lind