Passagerarstol som är höjbar?
Moderator: Forumpolisen
Passagerarstol som är höjbar?
Hej
Bilbältet och Justertappen är i lägsta nivån.
Finns det en förlängning som man kopplar på det befintliga bältet som går då i en lägre bana och inte skär i halsen på min kortare passagerare?
Eller ska kan man sätta in en förarstol som sätts in i passagerarsidan och kan höjas eller sänkas efter behov?
Förslag till lösning.
Har ni några?
Med vänlig hälsning:LG
Finns det en förlängning som man kopplar på det befintliga bältet som går då i en lägre bana och inte skär i halsen på min kortare passagerare?
Eller ska kan man sätta in en förarstol som sätts in i passagerarsidan och kan höjas eller sänkas efter behov?
Förslag till lösning.
Har ni några?
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007
Re: Passagerarstol som är höjbar?
har du inte justerbart i övre bältesfästet ??Lalo59 wrote:Hej
Förslag till lösning.
Har ni några?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Hej.
Nej.
Bilbältet justertapp är ställd i sitt bottenläge d.v.s i lägsta läget.
Genom att min passagerare är betydligt kortare än mig så får denne en olämplig höjd på bilbältes sträckaren utifrån balken vid bilbältesmatningen till dess låsning.
Att inte någon tekniker har uppfunnit en adapter som kan fästas vid utloppet för bältet till låsning så att man kan sänka bilbältesbanan ytterligare till önskvärd nivå.
Dagens allternativ är annars att installera om möjligt en förarstol på passagerarsidan???
Nej.
Bilbältet justertapp är ställd i sitt bottenläge d.v.s i lägsta läget.
Genom att min passagerare är betydligt kortare än mig så får denne en olämplig höjd på bilbältes sträckaren utifrån balken vid bilbältesmatningen till dess låsning.
Att inte någon tekniker har uppfunnit en adapter som kan fästas vid utloppet för bältet till låsning så att man kan sänka bilbältesbanan ytterligare till önskvärd nivå.
Dagens allternativ är annars att installera om möjligt en förarstol på passagerarsidan???
Tony wrote:Lalo59 wrote:Hej
har du inte justerbart i övre bältesfästet ??
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Sätt en barnkudde på sätet?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Känner en som är lite kort i rocken också. Hon har en kudde ämnat för detta i vissa bilar hon kör. Kanske en sån kan fungera ?
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bälteskudde verkar ju som det lättaste alternativet. Annars finns det höj/sänkbar stol som tillval på Megane III t.ex.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Hej
En kudde är tyvärr utesluten.
Jag skjutsar korta och långa personer.
Återstår då att kolla om en förarstol som passar in i passagerarsidan?
För då är möjligheterna fler för dem jag skjutsar att ställa in stolen i höjdled!
En kudde är tyvärr utesluten.
Jag skjutsar korta och långa personer.
Återstår då att kolla om en förarstol som passar in i passagerarsidan?
För då är möjligheterna fler för dem jag skjutsar att ställa in stolen i höjdled!
Joakim16v wrote:Bälteskudde verkar ju som det lättaste alternativet. Annars finns det höj/sänkbar stol som tillval på Megane III t.ex.
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Självklart skapar det problem om inte stolen går att höja eller sänka, men varför är en Bälteskudde ej tänkbart?
Du skjutsar både långa och korta personer, ja men ta bort kudden då om personen är lång. Fungerar ju som vilken bilkudde för barn som helst.
Att få tag i en stol som är höj och sänkbar måste kosta många ggr fler pengar än vad en kudde gör.
Upp till dig då såklart.
Att sätta en förarstol på passagerarsidan går ej. bältesfästet hamnar på fel sida, om en monteringsfästena passar, tveksam jag.
Du skjutsar både långa och korta personer, ja men ta bort kudden då om personen är lång. Fungerar ju som vilken bilkudde för barn som helst.
Att få tag i en stol som är höj och sänkbar måste kosta många ggr fler pengar än vad en kudde gör.
Upp till dig då såklart.
Att sätta en förarstol på passagerarsidan går ej. bältesfästet hamnar på fel sida, om en monteringsfästena passar, tveksam jag.
Johnny Söderström