Kangoo diesel 1,5dci -07 Svårtartad ibland

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
pierresodis

Kangoo diesel 1,5dci -07 Svårtartad ibland

Post by pierresodis »

Hej mitt problem är att min kangoo helt plötsligt inte startar varm som kall. Även om jag precis kört den och sedan ska försöka starta den så tänder den inte och ibland kan den starta efter jag nött på startmotorn i 30 sekunder annars ryker startkablar fram och då startar den. Bränslefilter och egr ventil är bytta. Detta har hållit på i ett halvår och börja bli irriterande har haft inne den på verkstad men givetvis startar den hela tiden då. Felkoder va bara egr ventilen. Och idag när den inte startade testade jag startgas och då startade den direkt. För övrigt går bilen kanon när den väl går och ryker inget
Pierre Söderström
ziphen

Re: Kangoo diesel 1,5dci -07 Svårtartad ibland

Post by ziphen »

pierresodis wrote:Hej mitt problem är att min kangoo helt plötsligt inte startar varm som kall. Även om jag precis kört den och sedan ska försöka starta den så tänder den inte och ibland kan den starta efter jag nött på startmotorn i 30 sekunder annars ryker startkablar fram och då startar den. Bränslefilter och egr ventil är bytta. Detta har hållit på i ett halvår och börja bli irriterande har haft inne den på verkstad men givetvis startar den hela tiden då. Felkoder va bara egr ventilen. Och idag när den inte startade testade jag startgas och då startade den direkt. För övrigt går bilen kanon när den väl går och ryker inget
Provat dra åt kablarna på batteriet eller provat ett annat batteri?
Jag hade samma problem tidigare, glappkontakt för att kablarna satt för löst vilket gjorde att den inte fick tillräcklig startström.
Robin Andersson
pierresodis

Re: Kangoo diesel 1,5dci -07 Svårtartad ibland

Post by pierresodis »

Batteriet är okej och åtskruvat
ziphen wrote:
pierresodis wrote:Hej mitt problem är att min kangoo helt plötsligt inte startar varm som kall. Även om jag precis kört den och sedan ska försöka starta den så tänder den inte och ibland kan den starta efter jag nött på startmotorn i 30 sekunder annars ryker startkablar fram och då startar den. Bränslefilter och egr ventil är bytta. Detta har hållit på i ett halvår och börja bli irriterande har haft inne den på verkstad men givetvis startar den hela tiden då. Felkoder va bara egr ventilen. Och idag när den inte startade testade jag startgas och då startade den direkt. För övrigt går bilen kanon när den väl går och ryker inget
Provat dra åt kablarna på batteriet eller provat ett annat batteri?
Jag hade samma problem tidigare, glappkontakt för att kablarna satt för löst vilket gjorde att den inte fick tillräcklig startström.
Pierre Söderström
Post Reply