Skumt Renault Megane 1998

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Bandit

Skumt Renault Megane 1998

Post by Bandit »

Jag har råkat ut för något riktigt skumt med min bil en Renault Megan 1998 jag ska försöka förklara så gott det går..

Jag ligger i hastighet runt 70 - 80 sedan ska jag åka på motorväg (oftast en på fart nerför) när jag kommit upp på motorvägen så verkar det som om motorn vill stanna. Jag trycker då ner gasen mer bilen "hoppar" och ut kommer världens avgas moln innan den slutligen får upp farten igen,

Vart kan felet ligga? kan det vara bensin pump eller insprutningen som strular? Den går rent annars men jag har fått byta tändstift då de sotar igen emellanåt.

Tacksam för svar.
Micke Seise
peter61

Re: Skumt Renault Megane 1998

Post by peter61 »

Jag hade liknande fel på vår Megane 99.a framför allt när det var fuktigt ute- Den gick helt perfekt tills man tryckte på gasen då ryckten den och det var på alla växlar och i alla farter, däremot kom det inget rökmoln. Jag bytte vevaxellägesgivare och allt var och ett tag sedan började det om igen. In på en verkstad som kollade felkoder det var en vaccumslang, mapsensor och givetvis vevaxellägesgivaren.

Dom bytte vaccumslangen, mapsensorn samt vevaxellägesgivaren till en orginal köpt på Bilia och nu är allt ok. Kanske kan det vara samma på din
R Megane 1,6 99
Peter Nolfalk
Bandit

Re: Skumt Renault Megane 1998

Post by Bandit »

OK får kolla med någon som kan kolla det. Tackar
Micke Seise
Post Reply