Misständande Kangoo
Moderator: Forumpolisen
-
Misständande Kangoo
Har en kangoo 1,4 bensin - 98. Har gått bra tills första 0-gradiga vädret började. Därefter hostar den i motorn i ca 10 sekunder efter varje gång jag startar den. Trodde det var kondens i tanken, hällde i först en flaska k-sprit, sedan en till efter ca 10 mil. Den går ca 30 sek innan hostandet börjar vilket det enl min hjärna tar för vattnet att komma till motor och spridare. Har slagit i k-sprit motsvarande 200 l bensi i olika intervaller. Tank rymmer väl ca 50-60l. Tacksam för ideer - förslag. OBS vet ej hur det har varir förr på vinterhalvåret. Ägt den i 4 månader.
Åke Dahlström
Re: Misständande Kangoo
Hejsan.
Efter att ha läst din beskrivning så kan det vara bränslepumpen som kanske är igensatt med smuts och bränslet rinner inte i den takt som din personbil vill???
Ta den till en kille och försök med en motordiagnostik till att börja med.
En bra bilverkstad tar data från din bil och analyserar den för max 500 Riksdaler för en diagnostik.
Lycka till.
Med vänlig hälsning:LG
Efter att ha läst din beskrivning så kan det vara bränslepumpen som kanske är igensatt med smuts och bränslet rinner inte i den takt som din personbil vill???
Ta den till en kille och försök med en motordiagnostik till att börja med.
En bra bilverkstad tar data från din bil och analyserar den för max 500 Riksdaler för en diagnostik.
Lycka till.
Med vänlig hälsning:LG
Nollrenaultkoll wrote:Har en kangoo 1,4 bensin - 98. Har gått bra tills första 0-gradiga vädret började. Därefter hostar den i motorn i ca 10 sekunder efter varje gång jag startar den. Trodde det var kondens i tanken, hällde i först en flaska k-sprit, sedan en till efter ca 10 mil. Den går ca 30 sek innan hostandet börjar vilket det enl min hjärna tar för vattnet att komma till motor och spridare. Har slagit i k-sprit motsvarande 200 l bensi i olika intervaller. Tank rymmer väl ca 50-60l. Tacksam för ideer - förslag. OBS vet ej hur det har varir förr på vinterhalvåret. Ägt den i 4 månader.
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007