Clio 2006
Moderator: Forumpolisen
Clio 2006
Hej.
Bytte motor i min Clio 2006 för ett år sedan.
Idag när jag körder på motorvägen började motorn helt plötsligt rassla och skrammla något fruktansvärt.
Motorn startar fortfarande men den låter långt från bra.
Vad kan detta vara?
Tappat oljetryck?
Några tipps.
Det låter som om alla ventil vippor har enormt klapp.
Bytte motor i min Clio 2006 för ett år sedan.
Idag när jag körder på motorvägen började motorn helt plötsligt rassla och skrammla något fruktansvärt.
Motorn startar fortfarande men den låter långt från bra.
Vad kan detta vara?
Tappat oljetryck?
Några tipps.
Det låter som om alla ventil vippor har enormt klapp.
Åke Lindholm
Re: Clio 2006
Jag är ingen motorexpert, så jag kan nog inte hjälpa dig, men de som kan sånt vill nog veta vilken motor det är i din bil, kanske komplettera med om du har AC eller inte.
Hoppas detta gör att du får snabbare svar.
Hoppas detta gör att du får snabbare svar.
Martin Bjelk
Megane CC -04
Megane CC -04
Re: Clio 2003
OK.
RENAULT B
Tillv.månad: 200209
Reg.datum: 20021206
Chassinr: VF1BB05CF27561963
Cylindervolym: 1149
Motorkod: D4F-712
Motoreffekt kW: 55
Kan det vara kamaxeldrevet som flyttat sig ?
Hur nollar man kamdrever på kamaxeln ?
RENAULT B
Tillv.månad: 200209
Reg.datum: 20021206
Chassinr: VF1BB05CF27561963
Cylindervolym: 1149
Motorkod: D4F-712
Motoreffekt kW: 55
Kan det vara kamaxeldrevet som flyttat sig ?
Hur nollar man kamdrever på kamaxeln ?
Åke Lindholm
Re: Clio 2006
1,2'n är det ju aldrig ngt fel på!
Du har inte glömt att dra fast ngt som nu har skramlat loss?
1,2 har fast kamdrev utan vvt.
Frihjulet på generatorn kanske?
Du har inte glömt att dra fast ngt som nu har skramlat loss?
1,2 har fast kamdrev utan vvt.
Frihjulet på generatorn kanske?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Clio 2003
Hej.
Nu vet jag vad felet är och vad som orsakade det.
Kamdrevet hade kuggat över 3 kugg!
Anledningen var att drivremmen till generatorn hade separerat och en del av den kommit in till kamremmen och trasslat in sig i denna och orskat att kamremmen hoppat.
Detta resulterade i att några ventiler gick i kolven!!
Så det är bara att riva toppen och kolla.
Nu vet jag vad felet är och vad som orsakade det.
Kamdrevet hade kuggat över 3 kugg!
Anledningen var att drivremmen till generatorn hade separerat och en del av den kommit in till kamremmen och trasslat in sig i denna och orskat att kamremmen hoppat.
Detta resulterade i att några ventiler gick i kolven!!
Så det är bara att riva toppen och kolla.
Åke Lindholm