yttertempgivare i backspegeln

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jokko23

yttertempgivare i backspegeln

Post by jokko23 »

Har problem med min yttertempgivare i min Clio.
På panelen för utetemp visar det allt mellan +50c - -50c och nu verkar det som den lagt av helt då det inte står utetemp alls.
Här inte felsökt mer än att själva givaren i backspegeln fått sig en törn då den sitter väldigt löst, misstänker att fästet är trasigt.
Iaf kollade jag vad bilia skulle ha för en ny givare, och får svaret att den kostar ca 650kr...
Fan dem måste skoja.. sjukt dyrt för en jäkla givare/sensor ju.

Så är det någon som vet om det finns att köpa någon annan stans eller på annat sätt modda och få det att funka igen?
Har hört att acc och så inte funkar som det ska om det visar fel värde så det vore ju kul att få det fixat, men känns som att man blir rånad å betala sånna priser till Bilia.

Kollade på reservdelar24.se och hittade en insugningstempgivare.http://www.reservdelar24.se/vemo-2294744.html

Prinsipen borde väl vara samma för alla tempgivare tycker jag ju så tror ni det skulle funka att trycka dit en sån istället?

Har inte kollat hur det ser ut i spegeln men jag antar att det bara är att spänna ut glaset så det lossnar?

Mvh Jocke..
Joakim Pettersson
jokko23

Re: yttertempgivare i backspegeln

Post by jokko23 »

Haha...ne det är sjukt att det ska skilja så mycket i pris...

Tack för länken iaf, la precis en beställning

Frågan är bara om man lyckas få loss spegelglaset helt eller om man kanske ska köpa ett nytt på en gång...
Joakim Pettersson
Mickebgk

Post by Mickebgk »

Jag la en beställning 22/11 på denna på Ebay men inte ett ljud har jag hört, ska man räkna med att man blivit blåst nu?
Första gången jag beställer något denna vägen.

/Micke
Mikael Lundblad Huddinge
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Mickebgk wrote:Jag la en beställning 22/11 på denna på Ebay men inte ett ljud har jag hört, ska man räkna med att man blivit blåst nu?
Första gången jag beställer något denna vägen.

/Micke
Det kan ibland ta lite tid, men jag kikade på den länk som Meantek lade ut. Om du beställde därifrån så känns det lite skumt. Påstår sig finnas i UK, men säljaren har adress Latvia ... Han kanske bara måste stjäla en innan han kan skicka? :roll:
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Mickebgk

Post by Mickebgk »

Ok, det såg inte jag, tur att det inte var några stora pengar iaf.
Får avvakta ett tag och se.

Tack
/Micke
Mikael Lundblad Huddinge
Stymie

Post by Stymie »

Säjaren verkar ha gått under jorden. Maila! Mail även till Ebay. De kan eventuellt hjälpa dig, i alla fall om du betalt med Paypal.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Joakim16v

Post by Joakim16v »

Och gör en kortreklamation om du betalde med Visa/Mastercard. Jag blev blåst någon gång på en visserligen liten summa (ca 70:-) men fick tillbaka det den vägen. Detta var efter att både eBay och Paypal tyckte att det hade gått för lång tid.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Mickebgk

Post by Mickebgk »

Får göra ett försök med att kontakta ebay ikväll, brandväggen på jobbet säger stopp.

/Micke
Mikael Lundblad Huddinge
Mickebgk

Post by Mickebgk »

Har efter kontakt med Ebay & Paypal mailat säljaren, men som väntat inga svar.
Orkar inte hålla på och jaga för 90:- så jag skiter i dom. Man får hålla sig till att handla i gamla Svedala istället.
Mikael Lundblad Huddinge
Mickebgk

Post by Mickebgk »

Provade med en kortreklamation och fick tillbaka pengarna.
Tack för tipset.

/Micke
Mikael Lundblad Huddinge
Mickebgk

Post by Mickebgk »

Måste ta tillbaka allt, det visade sig vara posten som dribblat bort paketet, nu har dom hittat det. Säljaren får sina pengar igen och ska nog ses som ärlig.

/Micke
Mikael Lundblad Huddinge
Stymie

Post by Stymie »

BRA! Dock ska man vara försiktig med säljare som har shop på ebay men så få omdömen (i det här fallet under 300).
___
Lalo59

Post by Lalo59 »

Hejsan.

Jag har en sida som beskriver detta byte av tempgivare i detalj och bilder vad som behövs etc.

Sök på lämplig sida så hittar du.

Lycka till.

Här kommer länken
:http://www.megane-france.net/xoops/modu ... ?itemid=76

Med vänlig hälsning:LG
jokko23 wrote:Haha...ne det är sjukt att det ska skilja så mycket i pris...

Tack för länken iaf, la precis en beställning

Frågan är bara om man lyckas få loss spegelglaset helt eller om man kanske ska köpa ett nytt på en gång...
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007
Post Reply