Yttertemp visar fel eller inget
Moderator: Forumpolisen
Yttertemp visar fel eller inget
Har en Scenic 2000.
Tempen i displayen har börjat visa alla möjliga minus grader mellan -0 -40. Den kan börja visa -4 sen börjar den vandra uppåner mellan graderna.
Även när det är +2 ute
När den går under -40 så slocknar siffran och ACC värmer inte så mycket + att fläkten går ned i varv.
1. Är det yttre sensorn som pajat?
2. Vart sitter sensorn? Ok, jag hittade en liten grej som stack ut på undersidan av höger spegel.
3. Finns det nån typ av reset-återställningsknapp/grej för inställning av temp/acc/...?
Tempen i displayen har börjat visa alla möjliga minus grader mellan -0 -40. Den kan börja visa -4 sen börjar den vandra uppåner mellan graderna.
Även när det är +2 ute
När den går under -40 så slocknar siffran och ACC värmer inte så mycket + att fläkten går ned i varv.
1. Är det yttre sensorn som pajat?
2. Vart sitter sensorn? Ok, jag hittade en liten grej som stack ut på undersidan av höger spegel.
3. Finns det nån typ av reset-återställningsknapp/grej för inställning av temp/acc/...?
Lars-Åke Ahlm
Scénic
Tillv.månad 2000/05
Scénic
Tillv.månad 2000/05
Re: Yttertemp visar fel eller inget
Alltså borde denna passa?
Renault External Outdoor Outside Temperature Sensor under door wing mirror
Eller ska man försöka hitta en i Sverige...OM det är detta som är felet?
Renault External Outdoor Outside Temperature Sensor under door wing mirror
Eller ska man försöka hitta en i Sverige...OM det är detta som är felet?
Lars-Åke Ahlm
Scénic
Tillv.månad 2000/05
Scénic
Tillv.månad 2000/05
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Det är rätt pryl, men beställ inte från den säljaren. Troligen skummis.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nej beställ inte från denna säljare, du får ingen vara och inga svar på mail.
Mikael Lundblad Huddinge
hmm Okej.
Får se hur tempen visas idag.
Jag kopplade loss batteriet någon minut och det verkar som att temperaturen visas rätt nu.
[Hoppas]
Får se hur tempen visas idag.
Jag kopplade loss batteriet någon minut och det verkar som att temperaturen visas rätt nu.
[Hoppas]
Lars-Åke Ahlm
Scénic
Tillv.månad 2000/05
Scénic
Tillv.månad 2000/05
Tar tillbaka att säljaren är oseriös, det var posten som dribblat bort mitt paket.
Så fungerar det inte efter du lossat batteriet så går det att beställa där du länkade.
/Micke
Så fungerar det inte efter du lossat batteriet så går det att beställa där du länkade.
/Micke
Mikael Lundblad Huddinge