Bara problem med Renault Scénic.
Moderator: Forumpolisen
Bara problem med Renault Scénic.
Jag är så trött på Renault nu. Detta är min 3 Renault men de verkar ej lära sig, man kan inte tro det är ett Europeiskt märke snarare en dåligt kinesiskt.
Det är så mycket småfel på bilarna att det inte lönsamt att varken köpa eller äga bilarna trots att de är billiga. De har en kundservice av världsklass men vid minsta lilla fel måste man lägga ner en halv förmögenhet. Bilia är de största blodsugarna.
Nu till mina problem.
AC, har slutat att fungera reparerat den flera gånger men efter en vecka samma problem. Barnen får nästan värmeslag på sommaren tack vare panorama taket.
Det har jag lärt mig leva med.
NACKSTÖDEN som inte går att flytta upp eller ner, det har jag också lärt mig att leva med.
Elhissarna som strular då och då lärt mig leva med.
Sensorn som styr som vindrutetorkarna, värdelös fungerar ett tag men la av.
Nu till de största och värsta problem. Kupé fläkten som blåser på fullkraft går ej att reglerar vänder mig till Bilia och det ska felsökas, det var ej billigt och som vanligt har Bilia aldrig vart med om det problemet.
Instrumentpanelen som blinkar konstant när den är igång och nollar klockan hela tiden för att slockna helt. Inte nog med att instrumentpanelen slocknar och blinkar så har den ändrat mil talen. Jag har kört c:a 11 400 mil med bilen och idag står det 12 400 mil, bara det är sjukt.
Ska man behöva skrota en bil som inte gått mer än 11.500 mil ?
Man vill ju inte ruinera andra personer genom att sälja skräphögen.
Har ni några förslag på instrumentpanelen samt kupé fläkten som gör mig tokig av ljudet.
Min bil är en Renault Scénic 05 har gått c:a 11500 mil.
GRYMT BESVIKEN på alla småfel och kostnader. Bara i år har bilen kostat mig 20 000 kr på stora service och lite andra reparationer.
Det är så mycket småfel på bilarna att det inte lönsamt att varken köpa eller äga bilarna trots att de är billiga. De har en kundservice av världsklass men vid minsta lilla fel måste man lägga ner en halv förmögenhet. Bilia är de största blodsugarna.
Nu till mina problem.
AC, har slutat att fungera reparerat den flera gånger men efter en vecka samma problem. Barnen får nästan värmeslag på sommaren tack vare panorama taket.
Det har jag lärt mig leva med.
NACKSTÖDEN som inte går att flytta upp eller ner, det har jag också lärt mig att leva med.
Elhissarna som strular då och då lärt mig leva med.
Sensorn som styr som vindrutetorkarna, värdelös fungerar ett tag men la av.
Nu till de största och värsta problem. Kupé fläkten som blåser på fullkraft går ej att reglerar vänder mig till Bilia och det ska felsökas, det var ej billigt och som vanligt har Bilia aldrig vart med om det problemet.
Instrumentpanelen som blinkar konstant när den är igång och nollar klockan hela tiden för att slockna helt. Inte nog med att instrumentpanelen slocknar och blinkar så har den ändrat mil talen. Jag har kört c:a 11 400 mil med bilen och idag står det 12 400 mil, bara det är sjukt.
Ska man behöva skrota en bil som inte gått mer än 11.500 mil ?
Man vill ju inte ruinera andra personer genom att sälja skräphögen.
Har ni några förslag på instrumentpanelen samt kupé fläkten som gör mig tokig av ljudet.
Min bil är en Renault Scénic 05 har gått c:a 11500 mil.
GRYMT BESVIKEN på alla småfel och kostnader. Bara i år har bilen kostat mig 20 000 kr på stora service och lite andra reparationer.
George Mekko
Re: Bara problem med Renault Scénic.
Låter som Bilia även är en stor orsak till att bilen inte funkar,skulle aldrig betalat för att laga något flera gånger och ändå funkar det inte,dessutom är dom den dyraste man kan åka till.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
Problemet med instrumentet är just instrumentet till 100%.
Problemet med fläkten kan ju vara brännt kontaktstycke till fläktmotståndet som kan förekomma på scenic II.
MVH
Problemet med fläkten kan ju vara brännt kontaktstycke till fläktmotståndet som kan förekomma på scenic II.
MVH
Clio II PHII sportline
Tobias Karlsson
Helsingborg
Tobias Karlsson
Helsingborg
Hej geomekko!
Vet hur du känner dig!
Råkat ut för samma problem.
Kan tipsa att Renault byter ut dislaypanelen på goodwill om bilen gått under 13 000mil.
Känt fel om displayen ,togs upp hos engelska konsumenverket om dessa displayfel och renault tog tillslut på sig ansvaret.
Våran fick total tuppjuck ,bilen hade åkt på 3mån jorden runt 3ggr
Kostade nada och få den utbytt, kan säga att jag fick hänvisa hit och renault uk innan Borås bil trodde mig.
Fläktmotstånd beställer du hos Benny Autofrance för 1000:- enkelt byta själv.
Borås bil ville ha 10 000:- för att fixa det
Kan själv
Tack vare forum som dessa så är vi evigt tacksamma för tips och goda råd.
Jag har fått mycket hjälp genom renault forum och är medlem
Renault Scenic I 1,6 Automat -02
Renault Scenic II 2,0 Automat -05 såld!
Renault Scenic III 1,6 -11
Vet hur du känner dig!
Råkat ut för samma problem.
Kan tipsa att Renault byter ut dislaypanelen på goodwill om bilen gått under 13 000mil.
Känt fel om displayen ,togs upp hos engelska konsumenverket om dessa displayfel och renault tog tillslut på sig ansvaret.
Våran fick total tuppjuck ,bilen hade åkt på 3mån jorden runt 3ggr
Kostade nada och få den utbytt, kan säga att jag fick hänvisa hit och renault uk innan Borås bil trodde mig.
Fläktmotstånd beställer du hos Benny Autofrance för 1000:- enkelt byta själv.
Borås bil ville ha 10 000:- för att fixa det
Kan själv
Tack vare forum som dessa så är vi evigt tacksamma för tips och goda råd.
Jag har fått mycket hjälp genom renault forum och är medlem
Renault Scenic I 1,6 Automat -02
Renault Scenic II 2,0 Automat -05 såld!
Renault Scenic III 1,6 -11
Vesa Franzon / Borås
wesman//Jag har vart i kontakt med renault de vägrar ta ansvar. Bilen har gått högst 11300 men nu står mätaren på 18500, den går upp med 500 mil per dag.
Bilia i Eskilstuna är rena rama blodsugarna, ett stort skämt. De har ingen service alls går man in och frågar vad något kan bero på så spelar de dumma och säger att de aldrig vart med om problemet utan vill att man ska bekosta en dyr felsökning. Jag förstår inte varför Renault samarbetar med såna banditer.
Bilia i Eskilstuna är rena rama blodsugarna, ett stort skämt. De har ingen service alls går man in och frågar vad något kan bero på så spelar de dumma och säger att de aldrig vart med om problemet utan vill att man ska bekosta en dyr felsökning. Jag förstår inte varför Renault samarbetar med såna banditer.
George Mekko
Hej geomekko!
Har du epost adress så kan jag skicka svar från Renault till dig så har du mer bevis och visa.
Vad hade du för miltal när du besiktade bilen?
Jag hade det som extra bevis.
Har du epost adress så kan jag skicka svar från Renault till dig så har du mer bevis och visa.
Vad hade du för miltal när du besiktade bilen?
Jag hade det som extra bevis.
Vesa Franzon / Borås