Scenic 05

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Enslingen

Scenic 05

Post by Enslingen »

Hej !!
Nybliven Renault Scenic ägare , Har en fråga ang bränslemätaren som inte verkar 100,
När jag provkörde bilen så visade tankmätaren 3 staplar (en röd) ändå körde jag soppatorsk,Köpte den ändå ,När jag tankar upp den så blir den full men verka stanna på dom nedersta ,Det går ju alltid att ha koll via tripp mätaren så det är inget större problem ,men min fråga är om ngn annan råkat ut för samma sak ? samt om ngn vet lösningen på det .

Med vänlig hälsning
Krister N
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Scenic 05

Post by Stymie »

Utan att veta exakt vad som är problemet i ditt fall ... instrumentpanelen är ett bekymmer på din årsmodell. Den har problem med bland annat instabil spänning pga kallödningar. Det kan ge en del konstiga effekter, med felaktiga miltal, svart display etc.

Angående nivåmätningen så kan det vara fel på givaren förstås.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Enslingen

Post by Enslingen »

Misstänkte det också ,ngn som vet om det är ett stort ingrepp ?? Ung tid o kostnad?

Har upptäckt ett fel till ,Det finns farthållare på bilen , den funkar som den ska MEN finns ingen symbol i instrumentpanelen som det skall göra enl instruktionsboken , kan det vara displayen det är fel på ? ,Jag är inställd på att i framtiden byta displayen om det dyker upp mer fel ,men dom 2 jag upptäckt känns att man kan leva med dom .Nest nyfiken på om det är vanligt fel eller inte.

Med vänlig hälsning
Krister N
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Då saknas bara en programmering så instrumengruppen fattar att det är farthållare.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Enslingen

Post by Enslingen »

Är det vanligt att Displayen tappar information som tex farthållar info tex ??,Tänker mest på att det är original instrument som sitter till farthållaren?
Krister N
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Nä det har jag inte varit med om.
Men instrumentet kan programeras med / utan farthållare, med / utan indikering för automatlåda, m.m
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply