fjädersäte megane ?
Moderator: Forumpolisen
fjädersäte megane ?
Fick nedalag på "fjädersäte undre fram" på besiktning. Har googlat och googlat efter detta förbaskade fjädersäte . Hittar inget. Det är altså delen under fjädern som ser ut som en uppochnedvänd skål. Enligt uppgifter jag fick kunde man inte köpa dem lösa utan ingick i stötdämparen.
Köpte 2 nya stötdämpare och på dessa sitter en typ av skål. Dock är det en mindre skål som ligger i den stora som på min är trasig. Så nu står jag med 2 nya stötdämpare som jag inte behöver och har fortfarande inte fått tag i den skålen jag behöver. Vart kan jag köpa dessa "fjädersäten" ? Vad heter dom igentligen ? Tacksam för svar mvh
Köpte 2 nya stötdämpare och på dessa sitter en typ av skål. Dock är det en mindre skål som ligger i den stora som på min är trasig. Så nu står jag med 2 nya stötdämpare som jag inte behöver och har fortfarande inte fått tag i den skålen jag behöver. Vart kan jag köpa dessa "fjädersäten" ? Vad heter dom igentligen ? Tacksam för svar mvh
Niklas kråkberg
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: fjädersäte megane ?
Stämmer att om dem nedre fjädersätena blir dåliga så måste hela stötdämparen bytas.
Är du säker på att du fått rätt stötdämpare?
Megane säger inte mycket.. vilken årsmodell etc har du?
Är du säker på att du fått rätt stötdämpare?
Megane säger inte mycket.. vilken årsmodell etc har du?
Johnny Söderström
Alla megane förutom 2,0 16v har fjäderbenslagringen UNDER fjädern, det gör att den tallriken som fjädern står i är en lös del som står ovanpå lagret. således sitter den inte fast i fjäderbenet/stötdämparen som det brukar göra
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Har en 1.4 16v -01. Köpte stötdämpare efter regnummer och dom ser likadana ut på alla sidor jag kollat på. Ser ut som dom som sitter på bilen men fick inte med den stora "skålen" , tallriken eller vad man vill kalla den hehe.
Tony innebär detta att jag åker på att köpa ny fjäderbenslagring ? Kan inte ett sk*t om stötdämpare har aldrig haft med dem att göra innan hehe. Tänkte de kunde va schysst me nya dämpare me men ger snart upp och skickar tillbaka dom och svetsar fjädersätet där det sitter
Tony innebär detta att jag åker på att köpa ny fjäderbenslagring ? Kan inte ett sk*t om stötdämpare har aldrig haft med dem att göra innan hehe. Tänkte de kunde va schysst me nya dämpare me men ger snart upp och skickar tillbaka dom och svetsar fjädersätet där det sitter
Niklas kråkberg