Clio 1,2 16v motorproblem

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

kenny87

Re: Clio 1,2 16v motorproblem

Post by kenny87 »

Tony wrote:
kenny87 wrote:Problemet löst. Bytte motor, vet inte vad det var för fel på den andra men vill någon ha den så får ni den.
:lol: bytte motorn ? så kan man ju åxå göra om det är enklast. skönt att det löste sig iaf
Ja hur skulle jag gått vidare? Lämnade in spridarna på kontroll, en dömdes ut och en ny beställdes åt mig. Kontroll och 1 ny spridare gick på över 2000 spänn. Gött tänkte man när man åkte därifrån, bara åka hem och trycka dit grejerna så funkar det. Vrider igång bilen och inser att pisset går precis lika dåligt som innan. River av toppen i hopp om att hitta något konstigt där, allt såg "ok" ut och då tyckte inte jag att det var lönt att gå vidare med det. Köpte en motor på skroten med strax över 12k mil för 2400kr och bytte i lördags. Jag hade inte klarat mig på 2400 om jag börjat rota mer i motorn. Sen innan hade jag även köpt tändspole och nya stift, alla dessa kostnader är ju inget man räknar med när man precis köpt en bil men så kan det gå när man bryter mot min egna enda regel när det gäller bilköp som jag inte tänker nämna här.
Kenny Ström
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

jo det var ju inget dåligt pris på motorn,men vilket jävla rövarpris på spridaren.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Lustigt att den var så dyr? bytte spridare nyss på en Clio 1,4 -06. Den kostade 775:-
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
kenny87

Post by kenny87 »

Nej alltså, testkörningen av spridarna i en sån där testbänk och 1 ny spridare gick på lite över 2000, spridaren kostade 830 spänn har jag för mig. Hittade samma spridare för sk*t och ingenting här: http://www.reservdelar24.se/bosch-1150429.html

Synd man inte visste det innan :roll: Skitsamma bilen går fin fint nu, det är huvudsaken!

Ni som har koll, ska det vara nån belysning vid fläkt/värme vreden? Körde Clion till jobbet idag och det var lite svårt att se vad grejerna var inställda på :lol:
Kenny Ström
Post Reply