Laguna2. framljus from hell
Moderator: Forumpolisen
-
Laguna2. framljus from hell
Letar och letar i forumet men går bet
Försöker ta reda på varför mina framljus oberoende av varandra vandrar upp och ner helt hysteriskt ibland? När de börjar fladdra på det sättet spelar det ingen som helst roll om jag försöker justera med vredet inne i kupén. Sen upphör det plötsligt och uppför sig väluppfostrat flera dagar igen
Laguna 02a. Använder bara bilen vintertid så jag vet inte ens om den har xenon, tror dock inte det med tanke på "färgen" på ljusbilden
Vh
Jon
Försöker ta reda på varför mina framljus oberoende av varandra vandrar upp och ner helt hysteriskt ibland? När de börjar fladdra på det sättet spelar det ingen som helst roll om jag försöker justera med vredet inne i kupén. Sen upphör det plötsligt och uppför sig väluppfostrat flera dagar igen
Laguna 02a. Använder bara bilen vintertid så jag vet inte ens om den har xenon, tror dock inte det med tanke på "färgen" på ljusbilden
Vh
Jon
Renault Laguna
Re: Laguna2. framljus from hell
Med xenon är det krav på automatisk nivåreglering så eftersom du har en ratt för det i kupén så har du inte xenon. Jag skulle tro att det är dålig kontakt någonstans på vägen mellan ratten i kupén och elmotorerna vid strålkastarna. Börja i strålkastaränden och kolla om du har ärg på kontakterna, isf slipa av och spraya med 5-56 eller dylikt.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
-
Re: Laguna2. framljus from hell
Reglaget inne i kupén var kaputt. Lätt att reparera dock.
Renault Laguna