Bränlsefiltret Twingo -99?
Moderator: Forumpolisen
- Bingotwingo
- Bingotwingo
Re: Bränlsefiltret Twingo -99?
Originell bil denna Twingo. Ingen som skruvar själv, ingen som vet nå´t, inga reparationshandböcker på svenska (finns på tyska o franska), har nu beställt på CD (engelska) på ebay (88 kr ink frakt). Ingen som helst rörelse på Blocket med flera ställen ang. beg. delar. Har haft många bilmärken men aldrig någon vars omvärld (i Sverige) som är så stendöd som denna denna. Är den typiske Twingoägaren något i högklackat?
Har letat efter andra forum med lite mera fart i, men tyvärr. Mycket ovanligt och originellt är också att "man har valt" att det inte ska gå att ladda upp bilder. Det framgår ju att det är Peetra med CO som ligger bakom forummotorn och det vanliga php och då är det inte någon teknisk begränsning det beror på.
Nä....
Har letat efter andra forum med lite mera fart i, men tyvärr. Mycket ovanligt och originellt är också att "man har valt" att det inte ska gå att ladda upp bilder. Det framgår ju att det är Peetra med CO som ligger bakom forummotorn och det vanliga php och då är det inte någon teknisk begränsning det beror på.
Nä....
Linköping
- hkc616
- Firstname: Fredrik
- Surname: Nilsson
Grattis till en ovanlig bil! Se det som din uppgift i livet att ge den lite uppmärksamhet. Var glad att bilen är så "ny" så att du fortfarande kan lämna den till i stort sett vilken verkstad som helst och de kan laga den.
Bilder går att ladda upp, jag har lyckats och jag är ingen hacker. Men hade själv inte valt det sätt som används då bilderna riskerar att försvinna med tiden då de är lagrade utanför forumet.
/Fredrik
Bilder går att ladda upp, jag har lyckats och jag är ingen hacker. Men hade själv inte valt det sätt som används då bilderna riskerar att försvinna med tiden då de är lagrade utanför forumet.
/Fredrik
- Bingotwingo
Tack för svar.hkc616 wrote:Grattis till en ovanlig bil! Se det som din uppgift i livet att ge den lite uppmärksamhet. Var glad att bilen är så "ny" så att du fortfarande kan lämna den till i stort sett vilken verkstad som helst och de kan laga den.
/Fredrik
Lämnar i stort sett aldrig en bil på verkstad, undantag däckbyte och balansering. Försöker gardera mig mot verkstadsmonopolet sedan elektroniken gjort sitt intåg. Litar helt enkelt inte på dom - de kan ofta för lite. Byter dyra komponenter till det fungerar är nog den vanligaste felökningen och kunden betalar. Har tre olika OBD-läsare men givetvis har Twingon inte standard OBD utan ett eget system.
Såvitt jag kan se går det inte att ladda upp bilder, vilket två ggr bekräftats av de ansvariga. De har valt att inte använda den funktionen är svaren. Att länka till en bild som ligger på en annan server är en dålig lösning då det som du beskriver inträffar ideligen. Jag kan nog betecknas som en hacker! Om det är i positiv mening.
Bilen är det annars inget fel på - en kul bil med attityd och liten, men stor inuti. Dessvärre verkar inte motorn vara i trim, slö och går illa på tomgång. Har nu bytt tändlägesgivaren som enligt Volvo! är det vanligaste felet och har inte provkört än.
Linköping
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
http://www.youtube.com/watch?v=OJFUCKMwCEE
Prova denna link. Är troligen här du finner filtret.
Du får även lite info om hur du gör vid bytet också.
/Johnny
Prova denna link. Är troligen här du finner filtret.
Du får även lite info om hur du gör vid bytet också.
/Johnny
Johnny Söderström
- Bingotwingo
Tack för länken. Letade igenom motorrummet men antog efter ett tag att filtret fanns i närheten av tanken. Kul filmat med kameran uppochner- bensinen rann uppåt!
Linköping
-
- Forumpolis
- Firstname: John
- Surname: Ignell
Namn samt ort på inläggen-Tack
Allt enligt forumsreglerna som står på denna sida!
Allt enligt forumsreglerna som står på denna sida!
John Ignell Enviken