Renault master 3.0 2006 railtryck
Moderator: Forumpolisen
Renault master 3.0 2006 railtryck
Bilen startar och går bra fram till man belastar den
Då tänds motorlampan och fortsätter man belasta
Den så dör bilen sen kan jag bara starta om den igen
Så kan jag köra igen och sen händer samma igen
Felkod p0089 = för lågt railtryck
Åtgärder jag gjort:
byt högtrycks pump och regulator 27000kr
Byt railtrycks givare 2500kr
Kontrollerat kablage ohm mät med och utan belastning
Har även fått bort tjuvluft i bränsle ledningarna
Har någon nåt förslag eller varit med om liknande
Blir fan gråhårig snart
Då tänds motorlampan och fortsätter man belasta
Den så dör bilen sen kan jag bara starta om den igen
Så kan jag köra igen och sen händer samma igen
Felkod p0089 = för lågt railtryck
Åtgärder jag gjort:
byt högtrycks pump och regulator 27000kr
Byt railtrycks givare 2500kr
Kontrollerat kablage ohm mät med och utan belastning
Har även fått bort tjuvluft i bränsle ledningarna
Har någon nåt förslag eller varit med om liknande
Blir fan gråhårig snart
Rickard Hansson
Re: Renault master 3.0 2006 railtryck
Kolla felkoder?
Nu hoppas jag att du har skrivit fel. Det känns korkat att byta delar för 27000 utan att kolla felkoder först..
Nu hoppas jag att du har skrivit fel. Det känns korkat att byta delar för 27000 utan att kolla felkoder först..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Re: Renault master 3.0 2006 railtryck
han har ju en felkod..Joakim16v wrote:Kolla felkoder?
Nu hoppas jag att du har skrivit fel. Det känns korkat att byta delar för 27000 utan att kolla felkoder först..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Renault master 3.0 2006 railtryck
Jag skulle kollat spridarna bland det första! Innan pumpbyte. Returflödet i dem.
Läcker spridarna igenom till returen så dyker trycket ganska snabbt.
Läcker spridarna igenom till returen så dyker trycket ganska snabbt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Renault master 3.0 2006 railtryck
Oj, missade det.Tony wrote:han har ju en felkod..Joakim16v wrote:Kolla felkoder?
Nu hoppas jag att du har skrivit fel. Det känns korkat att byta delar för 27000 utan att kolla felkoder först..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Re: Renault master 3.0 2006 railtryck
Hade den på Volvo och dom konstaterade pumpen men hade inte tid att byta den var på jag bytade den själv men men har nu gjort lite tester själv och en spridare är kass och iväg lämnad
Rickard Hansson
Re: Renault master 3.0 2006 railtryck
Japp! så brukar det vara.Bobek84 wrote:Hade den på Volvo och dom konstaterade pumpen men hade inte tid att byta den var på jag bytade den själv men men har nu gjort lite tester själv och en spridare är kass och iväg lämnad
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem