Renault clio 2007 elektroniken har eget liv

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
schnauzernissen

Renault clio 2007 elektroniken har eget liv

Post by schnauzernissen »

Hej Alla

Är ny här på forumet hoppas att jag finner det jag söker .
Problemet är en 2007 clio 1.2 med turbo 101 hästars cd spelaren fungerar inte info displayen i mitten fungerar inte fläkten och ac fungerar inte torkarna slutar inte gå efter man stängt av dom i bland stannar dom halvvägs bagage luckan öppnas hela tiden låset står och knäpper nu sist jag vart ute och skulle låsa bilen så vart fortfarande bakljusen tända även en lampa på bromsljuset det ovanför bagage luckan tvungen att koppla bort batteriet allt detta har hänt efter den vart inne på skånebil i Ängelholm enligt min syster hade bilen blivit full med vatten fram misstänker jordanslutningarna snackade med skånebil dom trodde inte det vart tändningslåset.
vet ej vart jag ska börja gräva vänder mej därför hit för goda råd och ert kunnande har själv inte jobbat mycket med denna modellen även den första med såååå mycket problem .

Tack på för hand Med vänlig hälsning Lasse
Lars Appeltofft
schnauzernissen

Re: Renault clio 2007 elektroniken har eget liv

schnauzernissen wrote:Hej Alla

Problemet är en 2007 clio 1.2 med turbo 101 hästars cd spelaren fungerar inte info displayen i mitten fungerar inte fläkten och ac fungerar inte torkarna slutar inte gå efter man stängt av dom i bland stannar dom halvvägs bagage luckan öppnas hela tiden låset står och knäpper nu sist jag vart ute och skulle låsa bilen så vart fortfarande bakljusen tända även en lampa på bromsljuset det ovanför bagage luckan tvungen att koppla bort batteriet allt detta har hänt efter den vart inne på skånebil i Ängelholm enligt min syster hade bilen blivit full med vatten fram misstänker jordanslutningarna snackade med skånebil dom trodde inte det vart tändningslåset.
vet ej vart jag ska börja gräva vänder mej därför hit för goda råd och ert kunnande har själv inte jobbat mycket med denna modellen även den första med såååå mycket problem .

Hej ville bara uppdatera tråden.

Rev ner dräneringsdiket i dag och det var ingen kul syn vatten upp över torkarmotorn plockade av dräneringsslangarna på båda sidor fulla med sk*t och gegga fick liv i cd spelaren och displayen i mitten ac:n funkar med nu ska man bara se om man kan fixa bagage luckan så den inte står och öppnar hela tiden och att bakljusen slocknar när man stänger av bilen men det kan vara en jordanslutning som är den felande länken för det vart ju blött på mattan i för middags nån som vet var jordanslutningarna sitter till bagage öppnaren plus till lysena bak mm.

Med vänlig hälsning Lasse
Lars Appeltofft
schnauzernissen

Re: Renault clio 2007 elektroniken har eget liv

schnauzernissen wrote:
schnauzernissen wrote:Hej Alla

Hej ville bara uppdatera tråden.

Rev ner dräneringsdiket i dag och det var ingen kul syn vatten upp över torkarmotorn plockade av dräneringsslangarna på båda sidor fulla med sk*t och gegga fick liv i cd spelaren och displayen i mitten ac:n funkar med nu ska man bara se om man kan fixa bagage luckan så den inte står och öppnar hela tiden och att bakljusen slocknar när man stänger av bilen men det kan vara en jordanslutning som är den felande länken för det vart ju blött på mattan i för middags nån som vet var jordanslutningarna sitter till bagage öppnaren plus till lysena bak mm.

Med vänlig hälsning Lasse

Hej igen alla ny uppdatering

Som jag skrev innan vart dräneringsdiket fullt av vatten som i sin tur runnit in i bilen var
väldigt mycket vatten plockade ut stolarna fram tog ur mattor m.m torkade upp allt vatten
kollade alla jordanslutningar de var ok men kontaktstycket som sitter på vänster sida om förarstolen har varit utsatt för vatten länge då 5 st kontakter vart helt korroderade stiften vart helt borta så jag fick helt enkelt klippa av dessa 5 kablar och löda förbi kontakt stycket så nu funkar allt som det ska igen utom fläkten så det är nog motståndet eller fläkt motorn men det tänker inte jag fixa syrran får hitta någon annan hehe.
Lars Appeltofft
Post Reply