Renault Dauphine 1962 - Kezo
Moderator: Forumpolisen
Renault Dauphine 1962 - Kezo
Hej!
Lägger upp en tråd om mitt lilla nya projekt. Är ny på Renault så jag tar tacksamt emot tips om modellen
Ett rätt så enkelt projekt, såg fin ut i karossen och gick fint. Inga bromsar, men det är ju bara en liten detalj.
Tyvärr så har jag ingen bild på henne innan jag började riva...
Så, rätt snabbt såg det ut såhär:

Den hade rostat lite med, och då jag tror jag kan laga allt så tänkte jag att "jag lagar allt!"

Skärminfästningarna var lite sådär... Tätningarna till skarvarna hade släppt, och bilen har stått ute ett par år...

Slipat, öppnat upp, kapat lite här och var...
Och såhär långt har jag kommit i nuläget, försöker planera upp allt så gott jag kan för att försöka få ett så bra resultat som möjligt.
Mvh Simon
Lägger upp en tråd om mitt lilla nya projekt. Är ny på Renault så jag tar tacksamt emot tips om modellen

Ett rätt så enkelt projekt, såg fin ut i karossen och gick fint. Inga bromsar, men det är ju bara en liten detalj.
Tyvärr så har jag ingen bild på henne innan jag började riva...
Så, rätt snabbt såg det ut såhär:

Den hade rostat lite med, och då jag tror jag kan laga allt så tänkte jag att "jag lagar allt!"

Skärminfästningarna var lite sådär... Tätningarna till skarvarna hade släppt, och bilen har stått ute ett par år...

Slipat, öppnat upp, kapat lite här och var...
Och såhär långt har jag kommit i nuläget, försöker planera upp allt så gott jag kan för att försöka få ett så bra resultat som möjligt.
Mvh Simon
Simon Johansson
-
Re: Renault Dauphine 1962 - Kezo
Härligt att få se lite mer Doffe på forumet, lycka till!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Instämmer med Linus! Tröttnar du eller får blodad tand och energi över så finns här ett objekt med väldigt lite svetsjobb. Kanonfin inredning, bra i kromet, en del nya o gamla godisbitar. Samt 2 reservdelsbilar.
Vissa chassiedelar färdigrenoverade med blästring, järnglimmerepoxygrund och topplack, i övrigt bara nedplockad.
Vissa chassiedelar färdigrenoverade med blästring, järnglimmerepoxygrund och topplack, i övrigt bara nedplockad.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tack så mycket
Jag blir ju inte arbetslös på ett tag iallafall.
Dennis, det där lät intressant. Vi får se hur framtiden urartar

Dennis, det där lät intressant. Vi får se hur framtiden urartar

Simon Johansson
Kul med en doffe till! är det nått specifikt du undrar över?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.