ej funkar vägmätarställning laguna 99
Moderator: Forumpolisen
ej funkar vägmätarställning laguna 99
Vad kan vara problem med vägmätarställning ?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Dragisa Ilic
- hkc616
- Firstname: Fredrik
- Surname: Nilsson
Re: ej funkar vägmätarställning laguna 99
Hur visar sig "felet"?
Kan vara wiren som är av, givare trasig, display trasig. Helt beroende på hur den fungerar i en Laguna från -99.
/Fredrik
Kan vara wiren som är av, givare trasig, display trasig. Helt beroende på hur den fungerar i en Laguna från -99.
/Fredrik
Display är trasig, den är digital...(propp är okej) ???hkc616 wrote:Hur visar sig "felet"?
/Fredrik
Dragisa Ilic
Du får ge ordentligt förklaring om du skall ha någon hjälp, funkar allt annat?Dragisa wrote:Display är trasig, den är digital...(propp är okej) ???hkc616 wrote:Hur visar sig "felet"?
/Fredrik
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Jag tror att tripmätare/vägmätare inte lyser i displayen, och det är det han försöker förklara.
Dock var det en katastrofalt dålig beskrivning
Prova lys på displayen med en lampa, om du då ser vad som står så är helt enkelt belysningen i instrumentet trasigt. Evt finns det en lampa man kan byta invändigti i panelen och då måste den monteras bort först, alternativt får man byta instrumentet. Jag är inte säker på hur just det ser ut på din modell utan att kolla på det först.
Har jag fel med min "gissning" så förklara gärna bättre!
Dock var det en katastrofalt dålig beskrivning
Prova lys på displayen med en lampa, om du då ser vad som står så är helt enkelt belysningen i instrumentet trasigt. Evt finns det en lampa man kan byta invändigti i panelen och då måste den monteras bort först, alternativt får man byta instrumentet. Jag är inte säker på hur just det ser ut på din modell utan att kolla på det först.
Har jag fel med min "gissning" så förklara gärna bättre!
Johnny Söderström
Tack så mycket på hjälp och på rätt beskrivning ))
Jag har lagat det.
Mvh
Dragisa
Jag har lagat det.
Mvh
Dragisa
Dragisa Ilic