Motor går ryckigt och dör ibland clio 03
Moderator: Forumpolisen
Motor går ryckigt och dör ibland clio 03
Jag har ett väldigt mysko fel på min clio
Den startar alltid direkt men gången är väldigt ojämn
Jag fick på en nåder igenom den på besiktningen då avgasvärdena var precis på gränsen
(Jag hade raderat felkoderna som pekar ut lambdan)vilket troligtvis är ett följdfel av
Misständningarna.
jag har bytt tändspolen och tempgivaren till motorstyrningen tändstift och letat luftläckage i slangar ,draget extra jordkabel,sprayat kontakter,mm
Kör man på relativt höga varv från kallstart kan man få den att komma igenom den kritiska tröskeln ca 1 km , sen kan den gå hyfsat normalt.
Annars kan den få för sig att slå igen 1 eller 2 cylindrar.
Lösningen på det problemet är att stänga av bilen ca 5 minuter då går den på alla igen
Det händer också att den stendör korta stunder för att sedan gå hyfsat normalt
Den är besvärligare vid fuktig väderlek
Kan det vara styrboxen ?
Var sitter den ?
Måste man koda den nya boxen om man lyckas få tag i en beg.
Hoppas någon kan hjälpa mig med mitt delikata problem
Den startar alltid direkt men gången är väldigt ojämn
Jag fick på en nåder igenom den på besiktningen då avgasvärdena var precis på gränsen
(Jag hade raderat felkoderna som pekar ut lambdan)vilket troligtvis är ett följdfel av
Misständningarna.
jag har bytt tändspolen och tempgivaren till motorstyrningen tändstift och letat luftläckage i slangar ,draget extra jordkabel,sprayat kontakter,mm
Kör man på relativt höga varv från kallstart kan man få den att komma igenom den kritiska tröskeln ca 1 km , sen kan den gå hyfsat normalt.
Annars kan den få för sig att slå igen 1 eller 2 cylindrar.
Lösningen på det problemet är att stänga av bilen ca 5 minuter då går den på alla igen
Det händer också att den stendör korta stunder för att sedan gå hyfsat normalt
Den är besvärligare vid fuktig väderlek
Kan det vara styrboxen ?
Var sitter den ?
Måste man koda den nya boxen om man lyckas få tag i en beg.
Hoppas någon kan hjälpa mig med mitt delikata problem
Daniel Andersson