Laguna bromsbelägg?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mackancrx

Laguna bromsbelägg?

Post by mackancrx »

Hej!
Första gången jag skruvar franskt och har aldrig sett systemet med en pinne som håller belägget i oket.
Jag har en Renault Laguna (99) och undrar nu hur f*n får man bort beläggen? Antar att pinnen ska ut men den sitter ju som berget (ska man slå ut den ifrån lilla hålet?).
Tacksam för svar.

Mvh
Marcus Blomqvist
Dennis
Forumpolis

Re: Laguna bromsbelägg?

Post by Dennis »

Ska även sitta en hårnål igenom pinnen.
Att slå en 6mm pinne genom ett 3mm hål lär bli svårt! så du har rätt i ditt antagande att man ska knacka från det lilla hålet i riktning mot det stora.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
mackancrx

Post by mackancrx »

Dennis wrote:Ska även sitta en hårnål igenom pinnen.
Att slå en 6mm pinne genom ett 3mm hål lär bli svårt! så du har rätt i ditt antagande att man ska knacka från det lilla hålet i riktning mot det stora.
Det sitter ju en metallbygel på pinnen hur får man bort den då? Får inte ut pinnen, något som tar i
Marcus Blomqvist
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

mackancrx wrote:
Dennis wrote:Ska även sitta en hårnål igenom pinnen.
Det sitter ju en metallbygel på pinnen hur får man bort den då? Får inte ut pinnen, något som tar i
Du menar runt pinnen inte på tvären? metallbygeln är till för att inte pinnen skall sitta löst, slå hårdare :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply