Trasig kortläsare Renault Megane 03

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Filabell

Trasig kortläsare Renault Megane 03

Post by Filabell »

Eftersom det tar mellan 0-5 min att få läsaren att hitta kortet så antar jag att kortläsaren har gjort sitt. Men då är frågan: Hur kommer man åt den? Hela panelen ser ju ut att sitta ihop! Var får man lättast tag på en ny?

Är helt talanglös på bilar själv, men det är "mekanikern" som bad mig forska lite :wink:
Starbright
Firstname: Johnny
Surname: Søderstrøm

Re: Trasig kortläsare Renault Megane 03

Post by Starbright »

Om du har en reservnyckel / kort prova om det är lika med det.
Kan precis lika gärna vara kortet som gjort sitt.
Har du samma symptom även med reservkortet, ligger nog kortläsaren som bästa orsak.

för att byta denna skall du plocka ur radion och skruva loss ngra skruvar, sedan klickar du loss hela mittpanelen. kortläsaren sitter i den.

Nu skall du vara glad att jag svarade, på detta forum gäller det att man läser forumreglerna.. för att man skall få svar på sina funderingar så skall man skriva i Sitt namn och vart man kommer ifrån i själva informationsrutan, annars kommer du inte få ngt svar.

Vh Johnny
Johnny Söderström
Filabell

Re: Trasig kortläsare Renault Megane 03

Post by Filabell »

Okej tack för svar iaf då! Blir rätt pluttig text i telefonen så jag slarvade lite där ;)

Iaf så tror jag att reservkortet inte fungerade när jag köpte bilen... Jag kommer in i bilen men det går inte att starta med det.
Malin Lööv
Post Reply