Injection fault
Moderator: Forumpolisen
Injection fault
Hej, är ny på forumet. Köpte en Grand Espace igår, med 2.2dCi motor och automat. Efter ca 1h körning så fick vi felmeddelandet "injection fault" och motorn stängdes av kort efteråt. Har läst på forumet om andra som fått felmeddelandet "Fault in fuel injection" och undrar om det är samma fel, för det verkar inte roligt.
Har försökt att starta motorn efter och den går runt men startar inte, känns som att den inte får bränsle. Någon som känner igen felet och gärna har lite positiv information att det inte är så kostsamt att reparera.
Har försökt att nå våran mekaniker men han har inte möjlighet att titta på den före på måndag för felkodsavläsning, så jag tänkte höra här först
Har försökt att starta motorn efter och den går runt men startar inte, känns som att den inte får bränsle. Någon som känner igen felet och gärna har lite positiv information att det inte är så kostsamt att reparera.
Har försökt att nå våran mekaniker men han har inte möjlighet att titta på den före på måndag för felkodsavläsning, så jag tänkte höra här först
Anders Zellén
Re: Injection fault
Hej.
Kan det vara så enkelt att dieselpumpen har lagt av?
Eller ger inget vidare tryck till spridarna?
Ingen billig reparation om det är pumpen.
Men lycka till.
Med vänlig hälsning:LG
Kan det vara så enkelt att dieselpumpen har lagt av?
Eller ger inget vidare tryck till spridarna?
Ingen billig reparation om det är pumpen.
Men lycka till.
Med vänlig hälsning:LG
azellen wrote:Hej, är ny på forumet. Köpte en Grand Espace igår, med 2.2dCi motor och automat. Efter ca 1h körning så fick vi felmeddelandet "injection fault" och motorn stängdes av kort efteråt. Har läst på forumet om andra som fått felmeddelandet "Fault in fuel injection" och undrar om det är samma fel, för det verkar inte roligt.
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007
Re: Injection fault
Kolla kontaktstycket till railtryckgivaren.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem