espace 95 generator rem
Moderator: Forumpolisen
-
espace 95 generator rem
Hej.
Min generator rem gick nyligen av, inget stort problem. Det jag undrar är varför motorn stängdes av sek remmen gick av? Batteriet var fult med ström. Är det någon säkerhets grej som känner av att det ej laddar?
Tacksam för svar.
Min generator rem gick nyligen av, inget stort problem. Det jag undrar är varför motorn stängdes av sek remmen gick av? Batteriet var fult med ström. Är det någon säkerhets grej som känner av att det ej laddar?
Tacksam för svar.
Josef apolinario
Re: espace 95 generator rem
Går den att starta igen?josefsnickare wrote:Hej.
Tacksam för svar.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
Har ej bytt remmen än motorn går runt men tänder ej. Precis som det vore en startspärr eller nått. Har ju haft andra gamla bilar och dom går ju tills batteriet tagit slut.
Josef apolinario
Låter det som startmotorn går lättare? Jag tror din kamrem är av och det är därför motorn inte startar, och ingen inbyggd spärr.josefsnickare wrote:Har ej bytt remmen än motorn går runt men tänder ej. Precis som det vore en startspärr eller nått. Har ju haft andra gamla bilar och dom går ju tills batteriet tagit slut.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
-
Du har helt rätt den är oxå av. Vad fan är oddsen att båda går av samtidigt!
Hoppas inte motorn blivit skadad.
Josef apolinario
kamremmen går nästan alltid av samtidigt som generatorremmen,det är därför det är viktigt att byta bägge remmarna vid service, dom går bredvid varandra och går den ena av så trasslar den in sig i den andra. Har ingen erfarenhet av den motorn men skulle tippa på att du har ventil sallad.josefsnickare wrote:Du har helt rätt den är oxå av. Vad fan är oddsen att båda går av samtidigt!