Airbag passagerare
Moderator: Forumpolisen
Airbag passagerare
Undrar om man kan koppla ur airbagen på passagerar sidan på en
renault scenic -00 ? Om inte verkstad kan göra det kan man göra det själv och sätta dit ett motstånd så inte lampan lyser?
renault scenic -00 ? Om inte verkstad kan göra det kan man göra det själv och sätta dit ett motstånd så inte lampan lyser?
Thomas Karlsson
Re: Airbag passagerare
Fixa felet! Jag kan inte begripa varför man vill koppla ur säkerhetsutrustning!!! Speciellt säkerhetsutrustning som kan explodera om det hanteras felaktigt.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Stockholm
Bilar efter 98 är helbilsgodkända. Då får man inte ändra på något som inte finns instruktion om hos tillverkaren = kriminellt! Att koppla ur Airbag är inte tillåtet hos Renault. Man kopplar ifrån säkerhetsutrustning som ska skydda vid ev krock.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Vem har påstått att han har ngt fel på den?
Han kanske vill ta bort den för att kunna sätta dit en bilbarnstol.
men så långt tänkte ni inte.
Dock har Dennis rätt.
Finns inte avstängningsvred eller dyl för krockkudden så finns heller inget annat LAGLIGT sätt att koppla bort airbagen. Man får inte ta bort kudden hur som hellst. Hur mycket man än vill.
Dock har Dennis rätt.
Finns inte avstängningsvred eller dyl för krockkudden så finns heller inget annat LAGLIGT sätt att koppla bort airbagen. Man får inte ta bort kudden hur som hellst. Hur mycket man än vill.
Johnny Söderström
Personligen tycker jag i alla fall att det är fel att inaktivera bilens aktiva säkerhetsutrustning. Jag är övertygad om att ett barn sitter bättre i baksätet där det inte finns några airbags som kan explodera och helst i mitten om det är möjligt där det finns så mycket utrymme som möjligt åt alla håll för eventuella deformationer.Starbright wrote:Vem har påstått att han har ngt fel på den?
Dock har Dennis rätt.
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm
Själv skulle jag tycka att det vore förbannat jobbigt att ha en unge i baksätet när man är ute och åker själv, räcker med att dom tappar nappen, så får man försöka stanna och stoppa i den igenJoakim16v wrote:Personligen tycker jag i alla fall att det är fel att inaktivera bilens aktiva säkerhetsutrustning. Jag är övertygad om att ett barn sitter bättre i baksätet där det inte finns några airbags som kan explodera och helst i mitten om det är möjligt där det finns så mycket utrymme som möjligt åt alla håll för eventuella deformationer.Starbright wrote:Vem har påstått att han har ngt fel på den?
Dock har Dennis rätt.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen