Automatlåda laguna -99
Moderator: Forumpolisen
Automatlåda laguna -99
Hej
Funderar på att köpa en lagunakombi med automatlåda, bilen har rullat 18 000 mil och har volvomotorn, är det någon som vet om kvaliteten är bra på lagunans automatlåda eller ? Har åkt manuell låda i ca 30 000 mil i en annan laguna och det har gått bra. Men jag har ingen erfarenhet av automatlådan. Tacksam för svar. Har dock inte provkört bilen ännu.
/Roger
Funderar på att köpa en lagunakombi med automatlåda, bilen har rullat 18 000 mil och har volvomotorn, är det någon som vet om kvaliteten är bra på lagunans automatlåda eller ? Har åkt manuell låda i ca 30 000 mil i en annan laguna och det har gått bra. Men jag har ingen erfarenhet av automatlådan. Tacksam för svar. Har dock inte provkört bilen ännu.
/Roger
Roger Emericsson, Norrköping
- Jolle_Pborn
Re: Automatlåda laguna -99
Det låter konstigt med en Volvomotor med automatlåda.588 wrote:Hej
/Roger
Det är mer troligt att det är en åttaventils Renaultmotor med automat(K56L). Automatlådan i denna bil heter AD4 och kommer från Volkswagen.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
och den lådan har jag inget bra att säga om,går den sönder så kan man få den totalrenoverad för ca 10000 + jobbet att ta ur och i ...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Automatlåda laguna -99
Har en Laguna 98, hur tar man reda på vilken automatlåda man har?
Renault Megane 2011:a Dci 1,5
Renault Kangoo 2002:a Dci 1,9
Renault Kangoo 2002:a Dci 1,9