Kupe fläkt Megane coupe 2,0 16v -96
Moderator: Forumpolisen
Kupe fläkt Megane coupe 2,0 16v -96
Hej
Någon som har tips på vad man skall börja felsöka, kupefläkten går typ alltid vid start och då kanske 20-30sek, sen kan den hålla på att gå till och från lite oregelbundet, den fungerar på alla 6 lägena när den går. finns det något ställe man skall kolla på innan man börjar byta delar lite random?
Någon som har tips på vad man skall börja felsöka, kupefläkten går typ alltid vid start och då kanske 20-30sek, sen kan den hålla på att gå till och från lite oregelbundet, den fungerar på alla 6 lägena när den går. finns det något ställe man skall kolla på innan man börjar byta delar lite random?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Kupe fläkt Megane coupe 2,0 16v -96
Ä de inte kålen som e kärva?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
kanske? möjligaste felet??Dennis wrote:Ä de inte kålen som e kärva?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Betyder det att när den plötsligt hoppar igång igen, så går den på inställda läget och ändrar sig efter hur du byter läge?sen kan den hålla på att gå till och från lite oregelbundet, den fungerar på alla 6 lägena när den går
Om så är fallet kanske det handlar om glapp i kontaktdon eller ledningar fram till fläkten, som tappar kontakten när det blir lite ljummet. En kallödning på ett kretskort kan mycket väl också uppföra sig så.
Martin Bjelk
Megane CC -04
Megane CC -04
Japp går på inställda läget och ändrar sig efter inställt läge, får väl riva lite tänkte mest om det fanns ett troligt felställe.MartinB wrote:Betyder det att när den plötsligt hoppar igång igen, så går den på inställda läget och ändrar sig efter hur du byter läge?sen kan den hålla på att gå till och från lite oregelbundet, den fungerar på alla 6 lägena när den går
Om så är fallet kanske det handlar om glapp i kontaktdon eller ledningar fram till fläkten, som tappar kontakten när det blir lite ljummet. En kallödning på ett kretskort kan mycket väl också uppföra sig så.
Hejsan,
Min fläkt betedde sig på de viset så då bytade jag den. Anledningen var kontaktytan på själva elmotorn. Har du möjlighet när fläkten har stannat så blås med tryckluft från filtersidan för att få snurr på fläkten. Går den i gång då så får du tyvärr riva ner hela panelen och byta fläkten..
/Andy
Min fläkt betedde sig på de viset så då bytade jag den. Anledningen var kontaktytan på själva elmotorn. Har du möjlighet när fläkten har stannat så blås med tryckluft från filtersidan för att få snurr på fläkten. Går den i gång då så får du tyvärr riva ner hela panelen och byta fläkten..
/Andy
Andy Fredriksson