Bakluckelås megane kombi -02
Moderator: Forumpolisen
Bakluckelås megane kombi -02
På sambons bil lade låset i bakluckan av i låst läge vid storhandling, typiskt. Låset gick ej att öppna manuellt då nyckeln ej går att trycka in mer än halvvägs. Har plockat bort låset och ska göra rent polerna på kontakterna till motorn och se om det hjälper innan jag köper ny.
Dock undrar jag om det finns sprängskisser eller annat på låset så jag kan se hur det ska plockas isär för att byta låscylinder? Vill gärna ha tips på detta! Någon som vet pris på detta och var jag handlar?
Dock undrar jag om det finns sprängskisser eller annat på låset så jag kan se hur det ska plockas isär för att byta låscylinder? Vill gärna ha tips på detta! Någon som vet pris på detta och var jag handlar?
Richard Andersson
Re: Bakluckelås megane kombi -02
Om låset inte låser upp på centrallåset så gissar jag på att du har ett kabelbrott vid gångjärnet till bakluckan.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Hej! Du kan ha råkat ut för samma spöke som mig, läs denna tråd
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 25&t=14488
Jag har fortfarande inte löst problemet, så du får gärna höra av dig om du löser ert!
/ Martin
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 25&t=14488
Jag har fortfarande inte löst problemet, så du får gärna höra av dig om du löser ert!
/ Martin
Martin Ljunggren
Renault Mégane II Sport Tourer -04 (1.6 16v)
Renault Mégane II Sport Tourer -04 (1.6 16v)
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Inte samma modell på hanses bil Northroll !
Rawlaws bil har ett mekaniskt lås med en elektrisk låsmotor.
Knappen är mekanisk.
Rawlaw, om du vet hur man gör så bör du kolla om du får ngn signal till låsmotorn, får du det så är nog låset deffekt. Om inte bör du nog kolla det som Tony nämnde.
Ny låscylinder får du nog beställa om du inte kan få igång den gamla.
Beställes mha nyckelkoden på Renaultverkstad, går ej på t.ex Mekonomen etc.
Sprängskiss.. nja finns väll i Dialogys, eller evt Haynes boken för din bil.
vh Johnny
Rawlaws bil har ett mekaniskt lås med en elektrisk låsmotor.
Knappen är mekanisk.
Rawlaw, om du vet hur man gör så bör du kolla om du får ngn signal till låsmotorn, får du det så är nog låset deffekt. Om inte bör du nog kolla det som Tony nämnde.
Ny låscylinder får du nog beställa om du inte kan få igång den gamla.
Beställes mha nyckelkoden på Renaultverkstad, går ej på t.ex Mekonomen etc.
Sprängskiss.. nja finns väll i Dialogys, eller evt Haynes boken för din bil.
vh Johnny
Johnny Söderström
Tack för tipsen, hade tänkt mäta har bara inte hunnit än. Mitt låsutförande är enligt Starbrights beskrivning. Har Haynes men finns ingen sprängskiss på lås där. Återkommer efter mätning. Låscylindern verkar vara körd...
Richard Andersson
Ringde renault som ville ha 975:- för motorn... Därefter slog jag en pling till aoutofrance som tog 443 (ej exakt säker på sista kronan)!!! Sparade alltså över 500: på ett tel. samtal! Allt tack vare några minuters sökande på detta forum.
Struntar i låscylindern för stunden, nu kommer det iaf gå att öppna!
Struntar i låscylindern för stunden, nu kommer det iaf gå att öppna!
Richard Andersson