Snabbt tickande ljud
Moderator: Forumpolisen
Snabbt tickande ljud
Har precis köpt en renault scenica -00 och när man startar den
så tickar det snabbt i 5 sekunder från handsfacket typ. Vad kan det vara? Förra ägaren sa att det var något med fläktmotstånd eller fläktrelä kan det stämma? Hur mycket skulle ett nytt kosta och svårt att byta?
så tickar det snabbt i 5 sekunder från handsfacket typ. Vad kan det vara? Förra ägaren sa att det var något med fläktmotstånd eller fläktrelä kan det stämma? Hur mycket skulle ett nytt kosta och svårt att byta?
Thomas Karlsson
Re: Snabbt tickande ljud
Ingen som har någon ide?? Tror det finns väldigt kunnigt folk på detta forum
Thomas Karlsson
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
har du elektronisk klimatanläggning eller vanlig värmeanläggning?
evt är det en spjällmotor som låter.
tickande fläktrelä... nja tveksamt men utan att höra ljudet är det svårt att säga
evt är det en spjällmotor som låter.
tickande fläktrelä... nja tveksamt men utan att höra ljudet är det svårt att säga
Johnny Söderström
är nog som du säger att det är spjället för klimaten.
En annan fråga oxå om det går bra, när man åkt ett tag, vill säga när motorn blivit varm har jag ett väldigt svagt tickande ljud från högra sidan om man sitter i bilen. Tomgång inget ljud alls, gasar man så låter det och låter hela tiden tills man kommit upp i ca 60-70 km/h Vad kan det vara?
En annan fråga oxå om det går bra, när man åkt ett tag, vill säga när motorn blivit varm har jag ett väldigt svagt tickande ljud från högra sidan om man sitter i bilen. Tomgång inget ljud alls, gasar man så låter det och låter hela tiden tills man kommit upp i ca 60-70 km/h Vad kan det vara?
Thomas Karlsson
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Du verkar inte vara ensam med det problemet.
Finns en tidigare tråd med liknande problem, lösning ej funnen ännu vad jag vet.
för att kunna ge ett svar skule jag nog behöva höra felet själv
Hörs det tydligt bara genom att stå och gasa ? eller måste bilen rulla?
Finns en tidigare tråd med liknande problem, lösning ej funnen ännu vad jag vet.
för att kunna ge ett svar skule jag nog behöva höra felet själv
Hörs det tydligt bara genom att stå och gasa ? eller måste bilen rulla?
Johnny Söderström
hörs ganska bra inne i kupen om man står still och gasar lite. Inget som är påväg att paja eller ngt? Verkar bara låta när motorn blivit lite varm. Kanske någon plåt som sväller när den blir varm och ligger emot någonstanns?
Thomas Karlsson