HJÄLP..kontrolllampa för elektroniskt fel & förvärmning
Moderator: Forumpolisen
HJÄLP..kontrolllampa för elektroniskt fel & förvärmning
Köpte en Kangoo 1,9 diesel idag som har gått 5500 mil
(& tänkte att jag skulle slippa massa jobbiga fel, hade en likadan innan och fick ett konstigt fel på den också)
Men jag gillar Renault, ( har en Megane 2011 1,5 DCI också)
Iaf när jag körde hem så tändes kontrolllampan för elektroniskt fel under färd, sen hackar bilen & ryker, stänger man av den så går den som vanligt direkt,
Detta hände lite då och då, fick slå av & starta varje gång så upphörde det direkt
Nån som har en aning, hade ett liknande fel på min andra Kangoo & jag lyckades inte fixa det på den, fick inga felkoder, den hackade när man startade.
Är oerhört tacksam om nån vet var man ska börja
Har senaste åren tyckt att Renaulter är dom bästa bilarna som byggts & att man får mest för pengarna när man köper nytt, är nära att ändra mig då jag åter igen drabbats av en Renault med "konstigt fel"
(& tänkte att jag skulle slippa massa jobbiga fel, hade en likadan innan och fick ett konstigt fel på den också)
Men jag gillar Renault, ( har en Megane 2011 1,5 DCI också)
Iaf när jag körde hem så tändes kontrolllampan för elektroniskt fel under färd, sen hackar bilen & ryker, stänger man av den så går den som vanligt direkt,
Detta hände lite då och då, fick slå av & starta varje gång så upphörde det direkt
Nån som har en aning, hade ett liknande fel på min andra Kangoo & jag lyckades inte fixa det på den, fick inga felkoder, den hackade när man startade.
Är oerhört tacksam om nån vet var man ska börja
Har senaste åren tyckt att Renaulter är dom bästa bilarna som byggts & att man får mest för pengarna när man köper nytt, är nära att ändra mig då jag åter igen drabbats av en Renault med "konstigt fel"
Renault Megane 2011:a Dci 1,5
Renault Kangoo 2002:a Dci 1,9
Re: HJÄLP..kontrolllampa för elektroniskt fel & förvärmning
Lampan tänds bara när man släpper på gasen och saktar ner/alt motorbromsar verkar det som..
Renault Megane 2011:a Dci 1,5
-
- Forumpolis
- Firstname: John
- Surname: Ignell
Re: HJÄLP..kontrolllampa för elektroniskt fel & förvärmning
namn kan vara bra på inläggen
John Ignell Enviken