Hej alla!
Lite nyheter om renoveringen som går långsamt men framåt iaf.
Bilen har fått sitt ny ansiktet med 2st Oscar + och den Renault logo som hade försvunnit.
Sen båda vindrutan och bakrutan plockat bort för att byta list, och sammtidigt behandla rosten som fanns under bakrutan in i bilen (troligtvis pga av gammal list vatten gick genom).
Har plockat instrument brädan och plockat bort extra instrument monterat, svestat plåt bakom hål och spacklat fint, ny lackat med "peinture vermiculée" och börjat att monterat igen instrument.
Nu väntar jag på Jaeger instrument som är under kontrol/renovering jos Jige AB.
Så det börjar att ser bra ut.
Har bytt också fönster list på baksida och håller nu me dom på framsida.
Sen blir det bromsarna att fixa: byta huvudcylinder, bromsok, skivor, pad på framsida (kit från Mecaparts).
Iaf har fåt mycket energie i detta projekt sedan jag bestämde att behålla bilen!
Hoppas allt ska gå enligt plan och att bilen blir redo för vår/sommar.
Några bilder (kanske inte i rätt ordning)
Hej alla!
Lite nyheter om renoveringen som går långsamt men framåt iaf.
Bilen har fått sitt ny ansiktet med 2st Oscar + och den Renault logo som hade försvunnit.
Sen båda vindrutan och bakrutan plockat bort för att byta list, och sammtidigt behandla rosten som fanns under bakrutan in i bilen (troligtvis pga av gammal list vatten gick genom).
Har plockat instrument brädan och plockat bort extra instrument monterat, svestat plåt bakom hål och spacklat fint, ny lackat med "peinture vermiculée" och börjat att monterat igen instrument.
Nu väntar jag på Jaeger instrument som är under kontrol/renovering jos Jige AB.
Så det börjar att ser bra ut.
Har bytt också fönster list på baksida och håller nu me dom på framsida.
Sen blir det bromsarna att fixa: byta huvudcylinder, bromsok, skivor, pad på framsida (kit från Mecaparts).
Iaf har fåt mycket energie i detta projekt sedan jag bestämde att behålla bilen!
Hoppas allt ska gå enligt plan och att bilen blir redo för vår/sommar.
Några bilder (kanske inte i rätt ordning)
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us