Problem med Radion!
Moderator: Forumpolisen
Problem med Radion!
Hej!
Jag har köpt en Renault Megane 1,6 dynamique 2003. Jag har försökt sätta igång radion med det går inte jag har läst manualen men det går inte. CD spelaren funkar perfekt och ljudet lika med. Det enda jag får är en radio station med skramlande ljud, när jag försöker leta efter radio stationer men siffrorna bara fortsätter att snurra. Kan någon hjälpa mig?
MVH
Bobby
Jag har köpt en Renault Megane 1,6 dynamique 2003. Jag har försökt sätta igång radion med det går inte jag har läst manualen men det går inte. CD spelaren funkar perfekt och ljudet lika med. Det enda jag får är en radio station med skramlande ljud, när jag försöker leta efter radio stationer men siffrorna bara fortsätter att snurra. Kan någon hjälpa mig?
MVH
Bobby
Slobodan Simic
Re: Problem med Radion!
Låter som antenn.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jag har tittat på antennen men allt verkar vara ok. Tack ändå!
Slobodan Simic
Har tagit bort dina andra exakt likadana trådar eftersom dubbelpostning är förbjudet!
Handlar det om samma sak så håller man sig till 1 tråd
Föresten söker du på rätt band? man kan ju ställa om och köra på AM istället för FM... bara en tanke för då får man ingen mottagning
Handlar det om samma sak så håller man sig till 1 tråd
Föresten söker du på rätt band? man kan ju ställa om och köra på AM istället för FM... bara en tanke för då får man ingen mottagning
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
DX eller LOC inställning?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jag fortsätter under denna punkt…
Jag har en Scenic -07 och imorse fungerade inte radion!?
Igår kväll fungerade radion/stereon som den skulle. Där emot i morse vad den helt död. Power lampan på radion indikerar att den har ström, men det händer inget när man trycker på power knappen, fortfarande helt död.
Jag har läst om att radion kan sluta fungera pga av kyla. Det var under -16 igår och kanske ännu kallare under natten. Batteriet behöver också laddas. Vi körde slut på batteriet förra vintern och vi har aldrig laddat det.
Det jag undrar över är om radion har pajat eller om jag behöver byta batteri? Det kanske räcker om jag laddar batteriet?
Mvh
Jag har en Scenic -07 och imorse fungerade inte radion!?
Igår kväll fungerade radion/stereon som den skulle. Där emot i morse vad den helt död. Power lampan på radion indikerar att den har ström, men det händer inget när man trycker på power knappen, fortfarande helt död.
Jag har läst om att radion kan sluta fungera pga av kyla. Det var under -16 igår och kanske ännu kallare under natten. Batteriet behöver också laddas. Vi körde slut på batteriet förra vintern och vi har aldrig laddat det.
Det jag undrar över är om radion har pajat eller om jag behöver byta batteri? Det kanske räcker om jag laddar batteriet?
Mvh
Niklas
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Prova göra radion strömlös, antingen genom att lossa kontakten bakom radion ( det krävs verktyg för att ta ur den ) eller prova ta bort säkringen en kort stund.
Funkar radion efter det så har nog ngn invändig krets ballat ur.
fortsätter den dumma sig dvs återkommer felet så rekomenderas att köpa ny radio.
Funkar radion efter det så har nog ngn invändig krets ballat ur.
fortsätter den dumma sig dvs återkommer felet så rekomenderas att köpa ny radio.
Johnny Söderström